FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
Om jag bara skriver det som jag skrev? Det skulle nog jag tolka mer som att "Om du är intresserad utav sidan så köp den"..
Skulle jag däremot skriva "Ditt företag suger och sålänge du inte köper den här domänen utav mig kommer det stå förevigt att ditt företag suger!".. DET skulle jag tolka som utpressning ![]() Hur ska jag göra det på ett fint sätt om jag vill att företaget ska köpa domänen av mig? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Intressant.... jag är själv i liknande sits och vet inte hur jag skall hantera situationen. En dag blir jag uppringd av en kund jag tidigare haft problem med (han fick en ny ganska avancerad sajt för "kompispris" ett tag sedan, varpå han ändå kände sig tvungen att pruta ner ytterligare 5k på slutsumman och sen hålla in betalningen tills jag bestämde mig att ta ner sidan). Hur som helst, han behöve en ny logotype för ett nytt företag han skulle starta och han skulle ha den igår (nej, det är inget stavfel). Jag bestämde mig att ge han en chans och tog fram 5st förslag till ett pris av 1200kr (kompis-pris återigen). Förslagen mejlades i PDF format med låg upplösning, 2 dagar efter fick jag begäran på en specifik logotype i hög upplösning, jag skickade han denna - dock med vattenmärke över bilden. Sen blev det tyst i 2 mån och då fick jag reda på att han anlitat någon bekant att göra sidan åt han med min logotype han inte betalt för och antagligen inte har för avsikt att betala! Nu ser jag att domänen med hans tilltänkta företagsnamn är ledig...
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||||
|
|||||
Medlem
|
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Senast redigerad av bird200 den 2012-01-11 klockan 22:37 |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
![]() Edit: Det låga priset i kombination med att han inte svarade i telefon, antyder att han förmodligen inte har gjort någon vidare felsökning. Jag skulle gissa på att han var stressad, inte hade påbörjat arbetet och att när ni sökte upp honom så chansade han på startmotor (som brukar vara problemet). Därav det låga priset. Senast redigerad av Gustav den 2012-01-11 klockan 23:36 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Du själv gör aldrig fel när du felsöker? Han kanske räknade med att ni hade koll på vad ni häller i tanken?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
sedan kan man ju också fråga sig hur mycket en bilskojjare kommer att sakna en domän som han inte ens saknar, trots visitkort
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Medlem
|
Saken var den att sambons pappa och bilmekanikern känner varandra och bilmekanikern lovade oss att han skulle komma med ett pris innan han gjorde något (då pappan hade/har kontakter som säkert kan göra det billigare)..
Bilen köpte vi utav sambons pappa, därav det låga priset och den var precis nybesiktad utan några problem, innan hade startmotorn bytts ut. Priset 700 kr fick vi utav sambons pappa så det är inte taget ur luften (han hörde med sina kontakter hur mycket de skulle ta för att byta). Bilmekanikern struntade i det han hade lovat och krävde 2000 kr utav oss, samt att han påpekade att några gängor var dåliga vilket inte var värt att laga enligt honom. Dagen efter fungerade fortfarande inte bilen trots att han hade bytt ut en ny startmotor mot en ny startmotor. Jag har nog lite svårt för att beskriva hur det hela gick till men hade jag känt på mig att de hade brytt sig så hade jag inte blivit så här förbannad.. Min gissning är att bilen startade felfritt i verkstaden (pga värmen), därför hörde de inte av sig och svarade inte när vi ringde.. sen bytte de det mest logiska och tog 2000 kr för det. Om de hade känt sig stressade hade de bara kunnat säga det istället för att undvika oss, ärlighet varar längst. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Tycker du ska ställa den frågan till dig själv: Vad vill jag ha ut av den här tråden. Vill inte vara elak på något sätt utan få dig att se situationen från en annan vinkel och tänka själv. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Är det en "vit" jobbare så anmäl det till KO, ta processen genom de istället. Du vet ju helt ärligt inte om din pappas vän har rätt. Eftersom bilen är köpt (hur vet jag inte) men har du köpt bilden som "Du köper den som den står" så har du även godkänt felen som visar sig, om det inte är uppenbara fel som säljaren vetat om.
Kör in på motormännen och få en redig koll, ta med papperna till KO och gör en anmälan. Håll inte på att fibbla med pappas vänner (som kan allt och vet allt) eller gå på och försök vara "taskig" mot verkstadskillen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
![]() Men jag får se vad jag gör, bilen fungerar felfritt nu efter lite k-sprit i tanken |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|