FAQ |
Kalender |
![]() |
#831 | ||
|
|||
Medlem
|
Ellos verkar ha missat att betala fakturor... Hoppas de betalar nu inför nästa utbetalning.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#832 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
http://www.wordon.se/ Tre drog till http://www.wordon.se/ - Affelix.com - Adrecord Allt fler annonsörer drar från TD. Detta är för inga vill betala 20.000 i månaden i tranastionsavgifter. När allt färre leads och sales skapas. Blir nog lönlöst betala avgifter mer än själva programmet betalar ut åt affilites. Allt för Affilites drar ju till Callbacks och API affilitenätverk. Har själv minskat ett antal annonser från TD och tar dem från andra nätverk istället just för dem har Callbacks som fungerar. Samt att dem har API stöd så man kan få mer fria tyglar gällande rapporter. Men jag kanske har fel ![]() Personligen bör dem ju göra utbetalningar 1 gång i veckan. Inte så kul om fakturorna ska betalas till affilites säg den 20:e och man får in pengarna den 23:e typ att man ska behöva vänta en hel månad till. Det där är bara för att Tradedoublers och dem ska dra ränta på våra cash ![]() Finns ju nätverk som gör det, sedan bruk nya nätverk och ha utbetalnings garanti. Så man får ut dem innan dem har ens betalt fakturorna. och Adrecord.se dem debiterar sina annonsörer via kreditkort den 1:a varje månad. När nya företag gör smartare lösningar och minskar väntetid på pengarna och Tradedoublers och dem inte hänger med årtalen utan står kvar på typ 1990 talet årsmodeller. Och inte utvecklar ny teologi. Finns ju automatiskt debitering av kreditkort lösningar kom ju på nyare tider. Tradedoublers gör inte mycket i utveckling gällande modenserning av ny teknologi och när allt fler kommer upp på marknaden med smartare lösningar så flyr ju både affilites då drar ju annonsörerna också. Gör inte TD något åt det så kommer ju TD förlora allt på marknaden i en framtid. Även om dem är bland av dem större ledade så även dem är ju inte säkra ![]() Senast redigerad av smsnetwork den 2012-01-05 klockan 13:21 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#833 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Vill bara förtydliga lite här. Adrecord har olika rutiner för varje annonsör. På respektive annonsörs sida i programkatalogen anges rutinen. Ett 30-40 tal annonsörer debiteras i början av månaden via betalkort, andra faktureras och en del annonsörer har en längre process där det blir lite släp. Men tro mig, vi gör allt för att pengarna ska rulla så snabbt som möjligt utan väntetider. Det finns absout saker att förbättra och nya lösningar att ta fram, speciellt när det kommer till utbetalningar till affiliates som borde kunna vara mer flexibla.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#834 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
För mig är varje utbetalning en kostnad i administration och bokföring. Något jag gärna vill slippa om jag får möjlighet. Men om det handlar om stora pengar, eller om man själv har marknadsföring via t ex AdWords så kan man behöva pengarna så snart som möjligt. Varför inte ha ett system där man själv kan begära ut pengarna? Eller att de automatiskt sätts in på ett PayPal-konto eller kredit-/betalkort? Jag tycker också att man självklart ska kunna återinvestera intjänade pengar i annonsnätverket. Istället för att ha vattentäta skott mellan annonsör och publishers så tror jag det är är många publishers som faktiskt skulle kunna köpa lite textlänkar via TradeDoubler, istället för att lägga pengarna hos AdWords... eller varför inte få ut pengarna som rabattkoder eller presentkort? Nu kanske jag spårar ur, men jag tror verkligen det behövs mer innovation i denna bransch. Det är därför jag skriver boken "perfect affiliate network" och om du har fler tankar kring hur Tradedoubler eller andra nätverk kan bli bättre får du gärna kontakta mig. Ha en trevlig dag. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#835 | ||
|
|||
Medlem
|
Någon fler än jag som inte fick utbetalt från TD denna månad?
Fick denna månad Du tar för närvarande inte emot betalningar! Orsak: Wrong account number Vänligen uppdatera din utbetalningsinformation. Var ett par månader sedan jag fick meddelandet sist, sedan har det fungerar fint fram tills nu så strulade det igen :/ Ringde fråga om dem kunde prova göra en ny utbetalning men dem svarade bara med att deras ekonomi normalt sätt inte gör en ny utbetalning utan man kanske får vänta tills nästa månad man bör ju få ränta på pengarna :/ |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#836 | ||
|
|||
Medlem
|
Känner ni till något nätverk som ger ränta på pengarna? I så fall låter man ju gärna pengarna ligga kvar ett tag så man slipper bokföra småbelopp.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#837 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
![]() Men ser ut helt enkelt att man får vänta till nästa månad. Får bara mer då ![]() Men det är ju trist att dem inte kan klara av få system att gå hand i hand :& |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#838 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Tradedoubler: Kan ni inte lägga in en captcha på inloggningen eller på annat sätt spärra den från botar för mitt konto blir spärrat i snitt 2 gånger per dag pga för många felaktiga inloggningar..
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#839 | |||
|
||||
Medlem
|
Hur gör jag för att automatiskt hämta in EPI-rapporten i mitt system? Finns det något API?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#840 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Tror inte TradeDoubler kallar detta för API, men det är typ samma... |