FAQ |
Kalender |
![]() |
#61 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
"Ganska stora företagskunder" borde väl ändå ha sin egna Exchange-kärra? SBS är ju prisvärt och kostar inte många konsulttimmar i kvartalet.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Jag skulle personligen inte ta i Microsoft-lösningar ens med en käpp (jobbade bl.a. på ett välkänt IT-företag med 700+ anställda, Microsoft produkter var portförbjudna), men det är jag det ![]() Senast redigerad av jayzee den 2011-12-08 klockan 22:36 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Verkar fortfarande vara problem hos Loopia efter nästan en vecka:
http://www.driftbloggen.se/?p=2789 Intressant är att de tagit bort allt det de skrivit om incidenten på driftbloggen och ersatt det med den ganska intetsägande texten ovan. Ett totalt haveri på tre dagar försvinner inte bara för att man tar bort inläggen från driftbloggen... Under en veckas tid har kunderna inte fått någon saklig information utan enbart ett konstant "vi jobbar på problemet" vilket gör att många blir än mer upprörda. Ska det ta så här lång tid att återställa backup för kunderna? Känns som att inte heller backupsystemet fungerar särskilt bra. Jag har stor förståelse för såväl leverantören som kunderna när haverier inträffar men är det här verkligen ett bra sätt att hantera problemen på? Jag tycker det luktar lite illa.
Full-stack developer, free for smaller assignments Senast redigerad av tartareandesire den 2011-12-10 klockan 15:00 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Ouch, verkar riktigt illa nu...
Citat:
Står även på lite på IDG. Verkar dröja minst två veckor till och det är inte ens säkert att de kan återskapa all data. Det där är riktigt illa för Loopia. Senast redigerad av pelmered den 2011-12-12 klockan 16:08 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Skulle redan efter 2 dagar pekat om min mail till annan ort,
Sen undrar jag hur dom som har AFFÄRSKRITISKA mail tänker. Har man inte egna kopior på sånt som är viktigt? Låter man bara sånt ligga kvar i mailen? Lite eget ansvar bör man kanske ta om det nu är SÅ viktiga saker.. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Trodde man hade backup på fler ställen en ett, eller hur går det annars för allt om serverhallen skulle brinna upp.
Kanske jag som är lite väl optimitisk ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Tanke på att deras så kallade serverhall är i ett k-märkt hus utan riktigt reservkraft med generator så kanske man inte kan förvänta sig att dom är seriösa och har riktig backup ens på datan.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Jag har jobbat på stora företag, med över 300.000 anställda utan att ha brandsäkert kassaskåp på lokalkontor där man förvarar avtal för miljarder. Om nu kontoret tillåts brinna upp och företaget fysiskt gå upp i rök, varför ska man kräva att sin mail ska ha bättre skydd? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | ||
|
|||
Medlem
|
För att ta död på ditt eviga tjat om loopias reservkraft så har jag en kompis inom elbranchen här i stan som för ca ett och ett halvt år sedan hjälpte Loopia att installera "ett stort j***a dieselaggregat" och sedan dess har väl de aldrig varit nere pga strömavbrott. Så du kan nog sluta tjata om det där nu.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Jag tror faktiskt Loopia hade rejäl otur i det här fallet. Sedan är de som sagt var det största webbhotellet och att många kunder drabbas av en sådan här extrem händelse är ju ganska naturligt.
Även om jag har full förståelse för att man som e-handlare blir riktigt frustrerad över situationen och väljer att byta leverantör så är det ju lite samma sak som att avskeda kustbevakningen när det sker ett ovanligt stort oljeutsläpp. Jag är själv väldigt nöjd som kund hos Loopia men jag har inte heller någon viktig e-post där.
![]() |
Svara |
|
|