Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

ISP som använder black hat seo

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2011-12-08, 11:27 #21
emilvs avatar
emilv emilv är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Feb 2004
emilv emilv är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
emilvs avatar

Reg.datum: Feb 2004
Citat:
Ursprungligen postat av dampi Visa inlägg
SÅn JÄVLA dubbelmoral när jag tittar i din signatur! Självreklam och spam så det skriker om det!...
Det är ju en nofollow-länk från en aktiv medlem på forumet. Känns lite annorlunda än länkkraftsbärande länkar från någon som bara är ute efter att göra reklam.

Jag håller med dig om att det känns konstigt att det skulle vara mer okej för små företag att spamma, för så tolkar jag också kleins inlägg.
emilv är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-12-08, 11:38 #22
dampi dampi är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Feb 2011
Medlem

No-Follow Länkar är jätteviktiga för SEO också då det finns något som heter "linkdiversity", det är konstigt om man bara har Do-Follow länkar!

Sluta gå på alla myter som ni läser på nätet och börja göra ordentliga tester istället.

Ju aktivare medlem = desto fler inlänkningar får han. Hade således varit bättre om han inte var aktiv (då hade inte spammet varit så utbrett)...

Börjar ni förstå logiken!?
dampi är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-12-08, 13:32 #23
Ciffans avatar
Ciffan Ciffan är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: May 2008
Ciffan Ciffan är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Ciffans avatar

Reg.datum: May 2008
Men vänta lite, pratar vi om olika saker när vi talar om spam?
En länk på en anvisad plats - är det spam? Jo, det finns forum där man inte har signaturer eller inte tillåter länkar i signaturer men här har ägaren bestäm att det ska vara tillåtet och då har jag svårt att kalla det spam. Visst, ju mer aktiv du är och med det tillför information/kunskap e dyl ju mer inlänkar. Men är det inte det som ska premieras? På samma sätt som bloggägare har do-follow men modererar hårdare och får bra diskussioner. Sedan är man väl här väldigt hård på att det inte får förekomma egenlänkar i inläggen.

Om man inte gillar att det ges inläkar från signaturerna i detta forum så handlar det väl om att försöka få till stånd en ändring så att det inte tillåts länkar. Så länge de är aktivt tillåtna kan jag inte se det som spam.
Ciffan är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-12-08, 13:55 #24
silverdolken silverdolken är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Sep 2005
silverdolken silverdolken är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Sep 2005
I detta fall pratas det inte om vad lagen säger eller vad webmaster network säger. I detta fall pratar vi om vad som google inte räknar som en tillåten länk. I detta fall räknar inte google någon länk som inte är organiskt byggd. Alltså länkar som har tillkommit på ett onaturligt sätt. Ska man dra det till sin spets så är det alltså alla länkar som är köpta, bygda, bytta osv. Du kan alltså länka till din mammas blogg om hon har ett intressant inlägg om inte ditt medvetna syfte är att driva trafik utan att du faktiskt vill att de ska läsa. All medveten länkstrategi blir då inte tillåtet av google. Alltså inte heller i en signatur i ett forum.

Citat:
Ursprungligen postat av Ciffan Visa inlägg
En länk på en anvisad plats - är det spam? Jo, det finns forum där man inte har signaturer eller inte tillåter länkar i signaturer men här har ägaren bestäm att det ska vara tillåtet och då har jag svårt att kalla det spam. Visst, ju mer aktiv du är och med det tillför information/kunskap e dyl ju mer inlänkar. Men är det inte det som ska premieras? På samma sätt som bloggägare har do-follow men modererar hårdare och får bra diskussioner. Sedan är man väl här väldigt hård på att det inte får förekomma egenlänkar i inläggen.

Om man inte gillar att det ges inläkar från signaturerna i detta forum så handlar det väl om att försöka få till stånd en ändring så att det inte tillåts länkar. Så länge de är aktivt tillåtna kan jag inte se det som spam.
silverdolken är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-12-08, 14:07 #25
Medlem

Medlem

Citat:
Ursprungligen postat av Ciffan Visa inlägg

Ditt argument brister när du pratar om att WN tillåter länkar i signaturer och när du påstår att det är ok p.ga. det tillåts. WN tillåter också vanliga länkar i kommentarer och andra forum tillåter det också, menar du då att dom länkarna är ok?

Så det jag konstaterar är att ALLA är spammers så det är hyckleri att klanka ner på andra när man gör det själv. PUNKT!
dampi är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-12-18, 12:00 #26
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Jul 2005

Det är inte okej för småföretag att spama, man kan inte jämföra "kalles" EF som kanske spama av okunskap och en Sveriges största ISP:er. Det är lite som om Rädda Barnen skulle bedriva barnbordeller.

Citat:
Ursprungligen postat av emilv Visa inlägg
Det är ju en nofollow-länk från en aktiv medlem på forumet. Känns lite annorlunda än länkkraftsbärande länkar från någon som bara är ute efter att göra reklam.

Jag håller med dig om att det känns konstigt att det skulle vara mer okej för små företag att spamma, för så tolkar jag också kleins inlägg.
klein är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-12-18, 12:04 #27

Det finns olika grader av "Spam" signaturen på WN är tillåtet, i det här fallet till en icke kommersiell hemsida.

Att använda forum, gästböcker och bloggar för att skapa många länkar är en annan sak. Visst har du webbplasterna medgivande att postar din spam inlägg, så är det ok, men det är jag tveksam till.

Citat:
Ursprungligen postat av dampi Visa inlägg
Ditt argument brister när du pratar om att WN tillåter länkar i signaturer och när du påstår att det är ok p.ga. det tillåts. WN tillåter också vanliga länkar i kommentarer och andra forum tillåter det också, menar du då att dom länkarna är ok?

Så det jag konstaterar är att ALLA är spammers så det är hyckleri att klanka ner på andra när man gör det själv. PUNKT!
Oläst 2011-12-18, 12:17 #28

dålig post
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:10.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017