Citat:
Ursprungligen postat av oloflolof
Usch vad dum jag känner mig, trodde hela tiden att fastcgi och fcgi var samma sak, tills man fick välja vilket av dem under installationen av ispcp. Har dock sökt en hel del och kan inte riktigt förstå skillnaden och vilket man ska köra. I vilket fall som helst valde jag som test fcgi och ispcp funkar ju faktiskt över förväntan. Har under gårdagen lekt en hel del med det och just nu känns det väldigt positivt. Känns som denna tråden gör en stor vändning. Lite ovant med reseller och att varje användare är själva sajten (så en användare inte kan ha flera sajter) men det är nog inte så farligt att acceptera.
Med fastcgi/fcgi kan man som jag förstått inte skriva in några phpinställningar i htaccess-filen. Kommer kännas lite ovant men jag får väl kolla upp var php.ini templaten ligger som fastcgi kopierar varje gång man skapar en ny domän. Vet man vart originalet ligger som den hämtar ifrån kan man ju ställa in sånt som man vill utan att manuellt gå in i varje ny php.ini som skapas.
I vilket fall som helst har jag läst en hel del positivt om nginx, men som du säger verkar det inte finnas så mycket paneler för detta, lär väl komma i framtiden. Vad kör du för panel just nu Magnus?
|
Just nu kör jag ispconfig och hoppas på en uppgradering/fork som stöder nginx. I värsta fall får jag skriva den själv, men jag tycker inte jag kan nginx tillräckligt bra för det.