Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Kund beställde mot brev, fick inte något

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2011-10-08, 12:36 #15
Xamda Xamda är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jun 2005
Xamda Xamda är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jun 2005
Citat:
Ursprungligen postat av Lancelot Visa inlägg
Att påstå att vi är kriminella är lite att ta i. Det finns väldigt mångra andra ebutiker som har exakt samma sak i deras leveransvillkor.

Jag får väll bolla lite med kunden och om ingenting hjälper skickar jag ut ett nytt paket til honom med kolli-id.

Eftersom att ehandlare bär ansvaret för att paketet kommer fram till slutkunden borde inte posten ha samma ansvar på att deras tjänst fullföljs?

Menar ni att posten bara kan skicka sina paket och kommer de inte fram så bär de inget ansvar alls? Det kan ju bara inte stämma.
Att många andra har samma villkor gör ju inte att det blir rätt. Man tycka vad man vill om lagstiftningen, men den finns där och den säger att du har ansvaret för att varan kommer fram.

Naturligtvis finns det lagstiftning rörande posthanteringen också, men där har du samma problem, bevisbördan... Att du fotat ett brev betyder ju inte att du lämnat det till postbefordran och det säger inget om vad som faktiskt finns i kuvertet.

Vi skickar varor med brev. De försvinner skrämmande mycket och vi har hållit fast vid postbefordran för att det är enkelt, snabbt och billigt. När kunden hör av sig och säger att varor försvunnit så får vi skicka igen. Personligen är jag övertygad om att 99% av fallen är bedrägerier där kunde fått varan och vill ha en till.

Är värdet högt skickar vi spårbara försändelser, men dessa är ju både dyrare och långsammare (om man förutsätter att kunden då måste gå och hämta varorna hos något ombud i stället för att få dem direkt i brevlådan).

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:02.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017