FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Jag får väll bolla lite med kunden och om ingenting hjälper skickar jag ut ett nytt paket til honom med kolli-id. Eftersom att ehandlare bär ansvaret för att paketet kommer fram till slutkunden borde inte posten ha samma ansvar på att deras tjänst fullföljs? Menar ni att posten bara kan skicka sina paket och kommer de inte fram så bär de inget ansvar alls? Det kan ju bara inte stämma. Senast redigerad av Lancelot den 2011-10-08 klockan 12:12 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Naturligtvis finns det lagstiftning rörande posthanteringen också, men där har du samma problem, bevisbördan... Att du fotat ett brev betyder ju inte att du lämnat det till postbefordran och det säger inget om vad som faktiskt finns i kuvertet. Vi skickar varor med brev. De försvinner skrämmande mycket och vi har hållit fast vid postbefordran för att det är enkelt, snabbt och billigt. När kunden hör av sig och säger att varor försvunnit så får vi skicka igen. Personligen är jag övertygad om att 99% av fallen är bedrägerier där kunde fått varan och vill ha en till. Är värdet högt skickar vi spårbara försändelser, men dessa är ju både dyrare och långsammare (om man förutsätter att kunden då måste gå och hämta varorna hos något ombud i stället för att få dem direkt i brevlådan).
__________________
Bara döda fiskar flyter med strömmen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Tack för svaren. Självklart kommer vi skicka ut ett nytt paket till kunden, däremot med rek den här gången. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Äsch. Jag gav dig ett utförligt svar på din fråga och påpekade explicit att dina köpvillkor inte är ok enligt lagen. Så sluta fjanta dig.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|