Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Frågor inför köp av nätverksskrivare

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2011-09-05, 05:18 #1
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Jul 2005

Brygga innebär att du kan koppla en accesspunkt till skrivaren eller den digital kopitatorn nätverksport. Oftast kör man Accesspunkter eller router i brygg läge, men kolla upp modellen först, alla trådlösa produkter kan inte köras i bryggläge.

Det jag skulle vilja ha är att kunna scanna över nätverket, men den funktionalitet verka inte vara så utvecklad och möjlighet att scanna direkt till pdf fil, utan att man skall gegga ner klient maskinerna med skrivartillverkarnas mjukvara från helvete. ( HP ÄR VÄRST)

Citat:
Ursprungligen postat av Gustav Visa inlägg
Tack för svaren!

Vad är en "trådlös brygga" eller "trådlös accesspunkt" som ni skriver om och som kan omvandla en nätverksskrivare till en trådlös nätverksskrivare? Någon som vet vad de brukar kosta?

Jag behöver två fack därför att det är två olika typer av papper (vanliga A4 och fakturapapper med räfflad talong). Det går att köpa till extra magasin till nästan alla typer av skrivare. De extra magasinen brukar dock vara väldigt dyra (2000-3000 kr).

Jag glömde skriva att jag satt min budget till max ca 10.000 kr. Det är svårt att motivera en dyrare skrivare än så, med tanke att vi inte gör så många utskrifter. Vi har skanner och fax, men det är ganska dåliga grejer. Så jag börjar även fundera på om det kanske inte är lika bra att slå till på en multifunktion. Kopiering blir ju lite smidigare om man har scanner och skrivare i samma maskin.

Edit: Den här http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=623762 verkar ha trådlöst och allt annat förutom två magasin, som man dock kan köpa till. Jag läste på Brothers hemsida att man får 3 års på plats-garanti om man registrerar produkten inom 30 dagar efter köp. Det låter ju inte helt fel...

Senast redigerad av klein den 2011-09-05 klockan 05:21
klein är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-09-05, 08:03 #2
KristianE KristianE är inte uppkopplad

Reg.datum: May 2008
KristianE KristianE är inte uppkopplad

Reg.datum: May 2008
Citat:
Ursprungligen postat av klein Visa inlägg
Det jag skulle vilja ha är att kunna scanna över nätverket, men den funktionalitet verka inte vara så utvecklad och möjlighet att scanna direkt till pdf fil, utan att man skall gegga ner klient maskinerna med skrivartillverkarnas mjukvara från helvete. ( HP ÄR VÄRST)
Köp en riktig skrivare istället för någon sunkig konsumentpryl så kan du maila direkt från scannern eller scanna till FTP/SMB share, etc.

Med billiga MFP:er (inkl. Brothers MFP) så krävs det klientprogram för att kunna scanna till datorn.
KristianE är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-09-05, 10:01 #3

Vet du någon modell som har inbyggd FTP / SMB share. Har en Brother nu, den fungera.. Problemet är att man vill kunna maila direkt från skrivaren, för fax existera inte idag..

Har förövrigt en HP laserjet 1200, som fyller 10 år i år .. Så HP Kan bygga bra prylar om det vill.

Citat:
Ursprungligen postat av KristianE Visa inlägg
Köp en riktig skrivare istället för någon sunkig konsumentpryl så kan du maila direkt från scannern eller scanna till FTP/SMB share, etc.

Med billiga MFP:er (inkl. Brothers MFP) så krävs det klientprogram för att kunna scanna till datorn.
klein är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-09-06, 14:10 #4
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Sep 2003
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Sep 2003
Citat:
Ursprungligen postat av klein Visa inlägg
Vet du någon modell som har inbyggd FTP / SMB share. Har en Brother nu, den fungera.. Problemet är att man vill kunna maila direkt från skrivaren, för fax existera inte idag..

Har förövrigt en HP laserjet 1200, som fyller 10 år i år .. Så HP Kan bygga bra prylar om det vill.
Jag tror det är en 2840 jag har hemma som kan scanna till en SMB share. Fungerar ibland
jonny är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:14.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017