Brygga innebär att du kan koppla en accesspunkt till skrivaren eller den digital kopitatorn nätverksport. Oftast kör man Accesspunkter eller router i brygg läge, men kolla upp modellen först, alla trådlösa produkter kan inte köras i bryggläge.
Det jag skulle vilja ha är att kunna scanna över nätverket, men den funktionalitet verka inte vara så utvecklad och möjlighet att scanna direkt till pdf fil, utan att man skall gegga ner klient maskinerna med skrivartillverkarnas mjukvara från helvete. ( HP ÄR VÄRST)
Citat:
Ursprungligen postat av Gustav
Tack för svaren!
Vad är en "trådlös brygga" eller "trådlös accesspunkt" som ni skriver om och som kan omvandla en nätverksskrivare till en trådlös nätverksskrivare? Någon som vet vad de brukar kosta?
Jag behöver två fack därför att det är två olika typer av papper (vanliga A4 och fakturapapper med räfflad talong). Det går att köpa till extra magasin till nästan alla typer av skrivare. De extra magasinen brukar dock vara väldigt dyra (2000-3000 kr).
Jag glömde skriva att jag satt min budget till max ca 10.000 kr. Det är svårt att motivera en dyrare skrivare än så, med tanke att vi inte gör så många utskrifter. Vi har skanner och fax, men det är ganska dåliga grejer. Så jag börjar även fundera på om det kanske inte är lika bra att slå till på en multifunktion. Kopiering blir ju lite smidigare om man har scanner och skrivare i samma maskin.
Edit: Den här http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=623762 verkar ha trådlöst och allt annat förutom två magasin, som man dock kan köpa till. Jag läste på Brothers hemsida att man får 3 års på plats-garanti om man registrerar produkten inom 30 dagar efter köp. Det låter ju inte helt fel...
|