Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Eniro - Scandinavian AdNetworks

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2011-03-27, 19:11 #11
Gustavs avatar
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Jul 2005
Gustavs avatar

Citat:
Ursprungligen postat av randis Visa inlägg
Som annonsköpare hos Eniro så är jag förfärad över dem. Jag har ett par fordringar mot mig från Intrum för eniros räkning, men jag har pratat med Intrum och förklarat att jag inte kommer betala ett öre till Eniro innan de faktiskt kan redovisa alla de klicken de försöker fakturera. De älskar ju att betona "verkliga klick" i sin marknadsföring mot företag. De har dock inte kommit med något konkret på en månad. Jag har tänkt mig att göra en uttömmande redovisning någonstans när allt är över inkl utdrag ur epost.

Det är ju andra änden som den här tråden handlar om, men jag litar inte ett skit på Eniro. Om deras utbetalningar fungerar bättre kan jag inte orda om, men jag är tveksam.

En jättevarning för dem och stäm verkligen av mot egen statistik om det går.

Jag vet inte om Eniro Scandinavia är helt skiljt från dem dock.

Jag har exakt samma erfarenhet. Det är vansinnigt jobbigt att göra affärer med Eniro.

Jag bröt med Eniro för två år sedan, då de hade haft "vänligheten" att slå på automatisk budgivning på mitt och alla mina konkurrenters konton. Kontentan blev att priserna per klick steg mot oändligheten och fakturan som trillade ner i brevlådan blev därefter. Det tog åtskilliga veckor och en massa tjafs innan de makulerade den.

Nu hoppade vi på tåget igen i samband med att de lanserar sitt nya system. Den här gången hann vi inte ens skapa ett konto innan den första fakturan på drygt 8000 kr damp ner i brevlådan. "Verkliga klick" stod det på fakturan . De makulerade fakturan, men utan någon förklaring. Men blir så j*kla trött.

Man kan inte lite på Eniro, det är i alla fall en sak som är säker.

Senast redigerad av Gustav den 2011-03-27 klockan 19:14
Gustav är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-04-20, 10:28 #12
okipower okipower är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Feb 2011
okipower okipower är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Feb 2011
Citat:
Ursprungligen postat av Gustav Visa inlägg
Jag har exakt samma erfarenhet. Det är vansinnigt jobbigt att göra affärer med Eniro.

Jag bröt med Eniro för två år sedan, då de hade haft "vänligheten" att slå på automatisk budgivning på mitt och alla mina konkurrenters konton. Kontentan blev att priserna per klick steg mot oändligheten och fakturan som trillade ner i brevlådan blev därefter. Det tog åtskilliga veckor och en massa tjafs innan de makulerade den.

Nu hoppade vi på tåget igen i samband med att de lanserar sitt nya system. Den här gången hann vi inte ens skapa ett konto innan den första fakturan på drygt 8000 kr damp ner i brevlådan. "Verkliga klick" stod det på fakturan . De makulerade fakturan, men utan någon förklaring. Men blir så j*kla trött.

Man kan inte lite på Eniro, det är i alla fall en sak som är säker.

Jag kan som tidigare anställd på Eniro intyga att det här sättet att hantera kunder är, eller i varje fall var, en uttalad strategi i hela säljorganisationen. Antalet gånger som företaget visades på träfflistan var antalet direktträffar på företaget - så att förvränga bilden av det resultat/värde de levererade var också en uttalad strategi. Om Eniro går i konkurs ska jag fira med en tårta, minst!
okipower är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-08-23, 12:08 #13
wassgren wassgren är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Oct 2004
wassgren wassgren är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Oct 2004
Jag har äntligen lyckats bränna en gammal annonsbudget hos Eniro men de levererade knappast några kvalitetsklick, allting kom från Fameads och kvalitet var noll och därmed tackar även jag för mig.
wassgren är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-08-26, 12:35 #14
robertsson robertsson är inte uppkopplad

Reg.datum: Mar 2004

Står om bluffmakarna på Eniro i dagens DN

http://www.dn.se/ekonomi/eniro-polis...edrageriforsok
robertsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-08-26, 15:50 #15
daniel_s avatar
daniel_ daniel_ är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Apr 2006
Bara ett inlägg till!
daniel_s avatar

Citat:
Ursprungligen postat av robertsson Visa inlägg
Står om bluffmakarna på Eniro i dagens DN

http://www.dn.se/ekonomi/eniro-polis...edrageriforsok
Det är väl föga förvånande när det gäller detta bolag

Är det någon som har positiv erfarenhet från deras annonser? Ger det något eller är det en kanal som är värd att glömma även om man vill nå bredden?
daniel_ är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-08-26, 17:48 #16
Captain Thailands avatar
Captain Thailand Captain Thailand är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Mar 2007
Captain Thailand Captain Thailand är inte uppkopplad
Supermoderator
Captain Thailands avatar

Reg.datum: Mar 2007
Hej,

Jag är relativt oinsatt men spontant verkar det ju otroligt att ett så stort företag som Eniro håller på med något som i princip kan betraktas som bedrägeri.

Bra att det belyses här, i DN och andra medier. Det skulle inte förvåna mig om Eniro gör en pudel inom kort. Uppmärksamheten de får nu kan knappast vara bra. All "reklam" är INTE bra sådan. Ordspråket ljuger.
Captain Thailand är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-08-26, 18:31 #17
Gustavs avatar

Gustavs avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Captain Thailand Visa inlägg
Hej,

Jag är relativt oinsatt men spontant verkar det ju otroligt att ett så stort företag som Eniro håller på med något som i princip kan betraktas som bedrägeri.
Det är där själva problemet ligger. Folk vill inte gärna tro att ett stort företag som Eniro sysslar med rena bedrägerier och avskriver därför alla felaktiga fakturor som olyckliga misstag. Den som blir lurad av en säljare tror att det kanske bara var just den säljaren som det var fel på. Men Eniros "misstag" är systematiska och problemet verkar genomsyra hela organisationen...

Eniros ledning tycker förmodligen bara att det är bra att företaget har "hungriga" och "aggressiva" säljare och att deras kundtjänst avslutar varje ärende "snabbt" och "effektivt".

Men Eniros problem är inte bara några rötägg till säljare, utan metoderna att ljuga och luras verkar genomsyra hela organisationen.
Gustav är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-08-26, 20:15 #18

Citat:
Ursprungligen postat av Captain Thailand Visa inlägg
Hej,

Bra att det belyses här, i DN och andra medier. Det skulle inte förvåna mig om Eniro gör en pudel inom kort. Uppmärksamheten de får nu kan knappast vara bra. All "reklam" är INTE bra sådan. Ordspråket ljuger.
Gör en pudel? Det gjorde man för 2 år sedan: http://www.dn.se/ekonomi/eniro-medger-misstag Sedan fortsatte man köra på samma spår som innan. Det är bara spel för gallerierna. Eniro är konkursmässigt med mångmiljardskulder och det finns absolut ingen framtid för en stenålderskatalog som är skuldsatt upp över öronen. Detta är de sista dödsrycken.

Ganska patetiskt att de svenska bankerna inte klarar av att göra en korrekt analys av dessa bluffmakare och rekommenderar KÖP av akiten.

http://di.se/Default.aspx?pid=240479...epslanguage=sv
http://di.se/Default.aspx?pid=240026...epslanguage=sv
robertsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-08-27, 01:12 #19
daniel_s avatar
Bara ett inlägg till!

Bara ett inlägg till!
daniel_s avatar

Citat:
Ursprungligen postat av robertsson Visa inlägg
Gör en pudel? Det gjorde man för 2 år sedan: http://www.dn.se/ekonomi/eniro-medger-misstag Sedan fortsatte man köra på samma spår som innan. Det är bara spel för gallerierna. Eniro är konkursmässigt med mångmiljardskulder och det finns absolut ingen framtid för en stenålderskatalog som är skuldsatt upp över öronen. Detta är de sista dödsrycken.

Ganska patetiskt att de svenska bankerna inte klarar av att göra en korrekt analys av dessa bluffmakare och rekommenderar KÖP av akiten.

http://di.se/Default.aspx?pid=240479...epslanguage=sv
http://di.se/Default.aspx?pid=240026...epslanguage=sv
Det finns en ganska naturlig förklaring till bankernas rekkar på Eniro. Flera av bankerna är storägare i bolaget och har dessutom lånat ut stora belopp till Eniro. En konkurs skulle innebära stora förluster. Jag vill minnas att det var Handelsbanken som rekkade Eniro och samtidigt sålde

Jag behöver inte säga vad jag tycker om bankernas "aktieanalyser".
daniel_ är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-08-27, 17:21 #20
Revinc Revinc är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jul 2010
Revinc Revinc är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jul 2010
Citat:
Ursprungligen postat av daniel_ Visa inlägg
Flera av bankerna är storägare i bolaget och har dessutom lånat ut stora belopp till Eniro. En konkurs skulle innebära stora förluster. Jag behöver inte säga vad jag tycker om bankernas "aktieanalyser".
Precis!
Många förstår inte (eller har svårt att tro på det) att bankerna i första hand gör analyser/rekommendationer som skall gynna deras egna innehav och utlåning.

Kunder i banken kommer alltid i andra hand. Och är vid vissa tillfällen också tänkta att ta över en del av bankens förluster i dåliga innehav. Detta genom att banken ger dom analyser/rekommendationer som är förvrängda/felaktiga jmf med bankens uppriktiga tro och interna analyser.

Swedbank Robur äger 4,9% (4 900 176 aktier) i Eniro (4e största ägare)

SE-banken, Handelsbanken, Swedbank, Nordea, Danske Bank, DnB Nor och RBS -
har tillsammans lånat ut 6,4 miljarder kronor till Eniro.

Säger det mesta...

Senast redigerad av Revinc den 2011-08-27 klockan 17:29
Revinc är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:49.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017