Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Eniro - Scandinavian AdNetworks

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2011-03-27, 17:32 #1
randis randis är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Apr 2009
Inlägg: 45
randis randis är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Apr 2009
Inlägg: 45
Som annonsköpare hos Eniro så är jag förfärad över dem. Jag har ett par fordringar mot mig från Intrum för eniros räkning, men jag har pratat med Intrum och förklarat att jag inte kommer betala ett öre till Eniro innan de faktiskt kan redovisa alla de klicken de försöker fakturera. De älskar ju att betona "verkliga klick" i sin marknadsföring mot företag. De har dock inte kommit med något konkret på en månad. Jag har tänkt mig att göra en uttömmande redovisning någonstans när allt är över inkl utdrag ur epost.

Det är ju andra änden som den här tråden handlar om, men jag litar inte ett skit på Eniro. Om deras utbetalningar fungerar bättre kan jag inte orda om, men jag är tveksam.

En jättevarning för dem och stäm verkligen av mot egen statistik om det går.

Jag vet inte om Eniro Scandinavia är helt skiljt från dem dock.
randis är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-03-27, 19:11 #2
Gustavs avatar
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 3 171
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Gustavs avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 3 171
Citat:
Ursprungligen postat av randis Visa inlägg
Som annonsköpare hos Eniro så är jag förfärad över dem. Jag har ett par fordringar mot mig från Intrum för eniros räkning, men jag har pratat med Intrum och förklarat att jag inte kommer betala ett öre till Eniro innan de faktiskt kan redovisa alla de klicken de försöker fakturera. De älskar ju att betona "verkliga klick" i sin marknadsföring mot företag. De har dock inte kommit med något konkret på en månad. Jag har tänkt mig att göra en uttömmande redovisning någonstans när allt är över inkl utdrag ur epost.

Det är ju andra änden som den här tråden handlar om, men jag litar inte ett skit på Eniro. Om deras utbetalningar fungerar bättre kan jag inte orda om, men jag är tveksam.

En jättevarning för dem och stäm verkligen av mot egen statistik om det går.

Jag vet inte om Eniro Scandinavia är helt skiljt från dem dock.

Jag har exakt samma erfarenhet. Det är vansinnigt jobbigt att göra affärer med Eniro.

Jag bröt med Eniro för två år sedan, då de hade haft "vänligheten" att slå på automatisk budgivning på mitt och alla mina konkurrenters konton. Kontentan blev att priserna per klick steg mot oändligheten och fakturan som trillade ner i brevlådan blev därefter. Det tog åtskilliga veckor och en massa tjafs innan de makulerade den.

Nu hoppade vi på tåget igen i samband med att de lanserar sitt nya system. Den här gången hann vi inte ens skapa ett konto innan den första fakturan på drygt 8000 kr damp ner i brevlådan. "Verkliga klick" stod det på fakturan . De makulerade fakturan, men utan någon förklaring. Men blir så j*kla trött.

Man kan inte lite på Eniro, det är i alla fall en sak som är säker.

Senast redigerad av Gustav den 2011-03-27 klockan 19:14
Gustav är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-04-20, 10:28 #3
okipower okipower är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Feb 2011
Inlägg: 10
okipower okipower är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Feb 2011
Inlägg: 10
Citat:
Ursprungligen postat av Gustav Visa inlägg
Jag har exakt samma erfarenhet. Det är vansinnigt jobbigt att göra affärer med Eniro.

Jag bröt med Eniro för två år sedan, då de hade haft "vänligheten" att slå på automatisk budgivning på mitt och alla mina konkurrenters konton. Kontentan blev att priserna per klick steg mot oändligheten och fakturan som trillade ner i brevlådan blev därefter. Det tog åtskilliga veckor och en massa tjafs innan de makulerade den.

Nu hoppade vi på tåget igen i samband med att de lanserar sitt nya system. Den här gången hann vi inte ens skapa ett konto innan den första fakturan på drygt 8000 kr damp ner i brevlådan. "Verkliga klick" stod det på fakturan . De makulerade fakturan, men utan någon förklaring. Men blir så j*kla trött.

Man kan inte lite på Eniro, det är i alla fall en sak som är säker.


Jag kan som tidigare anställd på Eniro intyga att det här sättet att hantera kunder är, eller i varje fall var, en uttalad strategi i hela säljorganisationen. Antalet gånger som företaget visades på träfflistan var antalet direktträffar på företaget - så att förvränga bilden av det resultat/värde de levererade var också en uttalad strategi. Om Eniro går i konkurs ska jag fira med en tårta, minst!
okipower är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:37.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017