Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Domän som håller på att förfalla

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2011-07-12, 13:35 #18
EvaF EvaF är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2009
Inlägg: 156
EvaF EvaF är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2009
Inlägg: 156
Citat:
Ursprungligen postat av Danielos Visa inlägg
Vi har en kund som har en domän som förfaller inom någon dag, vi har skickat flera betalningspåminnelser och ett personligt brev där vi påtalar att domänen håller på att förfalla, och kunden har tidigare svarat på den registrerade emailadressen, jag är medveten om att de stora webbhotellsaktörerna missar domänförnyelser och sällan ringer kunder i sådana här fall, men min fråga är om det är kotym hos oss andra webbhotell att ringa i sådan här fall, hur gör ni andra webbhotell? Denna domän tror vi är mycket viktig för kunden.

Vi ringer inte kunden, däremot så har vi rutiner så att kunder ska få veta vad som är på gång både via snigelpost och mail.

Hur vi sen hanterar det beror på vad kunden har för avtal med oss. Har vi ett helheltsåtagande så har vi och då ser vi till att ingen domän avreggas som inte kunden sagt till om.

För övriga kunder så låter vi den gå och så får vi i så fall förnya den innan den verkligen försvinner och blir möjlig för någon annan att regga.
EvaF är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
 


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 02:09.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017