Citat:
Ursprungligen postat av Danielos
Vi har en kund som har en domän som förfaller inom någon dag, vi har skickat flera betalningspåminnelser och ett personligt brev där vi påtalar att domänen håller på att förfalla, och kunden har tidigare svarat på den registrerade emailadressen, jag är medveten om att de stora webbhotellsaktörerna missar domänförnyelser och sällan ringer kunder i sådana här fall, men min fråga är om det är kotym hos oss andra webbhotell att ringa i sådan här fall, hur gör ni andra webbhotell? Denna domän tror vi är mycket viktig för kunden.
|
Vi ringer inte kunden, däremot så har vi rutiner så att kunder ska få veta vad som är på gång både via snigelpost och mail.
Hur vi sen hanterar det beror på vad kunden har för avtal med oss. Har vi ett helheltsåtagande så har vi och då ser vi till att ingen domän avreggas som inte kunden sagt till om.
För övriga kunder så låter vi den gå och så får vi i så fall förnya den innan den verkligen försvinner och blir möjlig för någon annan att regga.