Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Domän som håller på att förfalla

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2011-07-10, 12:07 #1
JacobTallberg JacobTallberg är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2007
Inlägg: 205
JacobTallberg JacobTallberg är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2007
Inlägg: 205
Själv åkte jag på en avgift på 1000+moms för att återregistrera en domän som precis gått ut från Loopia. Jag hade fått ett mail någon månad före om att domänen snart skulle förnyas och sedan en faktura och en påmminelse. Tyvärr inkludera fakturan domäner jag inte skulle förnya och jag missade därför att min viktigaste adress ingick. Helt mitt eget fel, men jag hade varit otroligt tacksam om något ställt ut som du och sparat mig all den tid, pengar och missade mejl som det innebar.
JacobTallberg är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-07-10, 14:21 #2
JensS JensS är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2010
Inlägg: 203
JensS JensS är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2010
Inlägg: 203
Citat:
Ursprungligen postat av JacobTallberg Visa inlägg
Själv åkte jag på en avgift på 1000+moms för att återregistrera en domän som precis gått ut från Loopia. Jag hade fått ett mail någon månad före om att domänen snart skulle förnyas och sedan en faktura och en påmminelse. Tyvärr inkludera fakturan domäner jag inte skulle förnya och jag missade därför att min viktigaste adress ingick. Helt mitt eget fel, men jag hade varit otroligt tacksam om något ställt ut som du och sparat mig all den tid, pengar och missade mejl som det innebar.
Så du tycker att Loopia skulle ha förnyat alla domäner på din faktura "för säkerhets skull" och sedan krävt dig på pengarna för samtliga domäner?
JensS är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-07-10, 14:59 #3
Danieloss avatar
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Danieloss avatar
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
Citat:
Ursprungligen postat av JensS Visa inlägg
Så du tycker att Loopia skulle ha förnyat alla domäner på din faktura "för säkerhets skull" och sedan krävt dig på pengarna för samtliga domäner?
Självklart tror jag inte att det är det han tror, utan att man som webbhotells/domän-leverantör engangerar sig och tar hand om kunden och hålla hög kundservice på ett sätt som de stora lågbudget domänleverantörerna inte normalt kan göra.
Danielos är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-07-10, 17:41 #4
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Citat:
Ursprungligen postat av JensS Visa inlägg
Så du tycker att Loopia skulle ha förnyat alla domäner på din faktura "för säkerhets skull" och sedan krävt dig på pengarna för samtliga domäner?
En trevlig funktion som webbhotell med lite extra kundfokus ganska enkelt kan implementera är att man kan markera prioriterade domäner som därmed övervakas extra. Har man ingen närmare relation till kunderna, vilket normalt sett är fallet hos de större aktörerna, så har man ju ingen aning om vad som är viktigt eller inte på samma sätt som Daniel hade i det här fallet.
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 04:56.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017