| FAQ |
| Kalender |
|
|
|
|
#1 | ||
|
|||
|
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
- Skriftlig påminnelse till kunden - om kunden bestrider skriftligt så är det tingsrätten nästa - Om kunden inte bestrider skriftligt så blir det KFM nästa - Om kunden skriftligt bestrider KFM-kravet så blir det tngsrätten nästa - Att ringa upp kunden upplevs oftast som ytterst otrevligt Det är inte säkert att leverantören fick prata med rätt person när denne ringde upp den han trodde var kunden, det är inte leverantörens uppgift att leka detektiv, som leveratör ska man ha identifierat personen man gör affärer med innan man gör affären, om det blir en tvist om inte kan lösas med förhandling så är det lämpligt att låta inkassobolag/KFM/Tingsrätten ta hand om det. Så bla därför ska all kommunikation ske skriftligt, då följer man den gängse praxis som finns, och man ska ALLTID uppträda korrekt oavsett om man har pengar att kräva. Senast redigerad av Conny Westh den 2011-07-09 klockan 20:26 |
||
|
|
Svara med citat
|
| Svara |
|
|