Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Bedragare på WN

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2011-06-18, 14:23 #21
preppie preppie är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Aug 2004
preppie preppie är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Aug 2004
Citat:
Ursprungligen postat av ITisGood.se Visa inlägg
Finns det grund för anklagelserna tycker jag att det är jättebra att man säger till så att inte fler blir lurade av oseriösa köpare.
Nu vet jag inte exakt vilka personuppgifter det gällde men det kanske är lite att ta i beroende på vad det var.

Med tanke på hur den anklagade reagerade så råder det ju inte så mycket tvivel om vem det är som är boven här. Hade kritiken bemöts på ett sakligt sätt utan hot hade jag inte kunnat döma dig preppie, men med det här beteendet får du nog ingens förtroende. Slutligen vag vill tacka Kippex för varningen.
På detta forum är det verkligen den som skriker högst och mest som får mest gehör och förtroende. Har valt att inte föra en öppen diskussion om detta då jag inte tycker det angår någon annan än köpare och säljare i detta fall. I detta fall så är det en rad medlemmar som ger sig på ena parten utan vidare insikt. Har INTE avtalat med någon part om att inte få sälja denna lista vidare, i detta fall hade vi som köpte den ingen vidare användning för den utan beslutade att sälja den vidare. Detta gäller precis som vid köp och försäljning av egenhändigt skapade script, webbsidor etc..
preppie är inte uppkopplad  
Oläst 2011-06-18, 15:20 #22
Anders Larssons avatar
Anders Larsson Anders Larsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Jan 2004
Anders Larsson Anders Larsson är inte uppkopplad
Anders Larssons avatar

Reg.datum: Jan 2004
Citat:
Ursprungligen postat av preppie Visa inlägg
På detta forum är det verkligen den som skriker högst och mest som får mest gehör och förtroende. Har valt att inte föra en öppen diskussion om detta då jag inte tycker det angår någon annan än köpare och säljare i detta fall. I detta fall så är det en rad medlemmar som ger sig på ena parten utan vidare insikt. Har INTE avtalat med någon part om att inte få sälja denna lista vidare, i detta fall hade vi som köpte den ingen vidare användning för den utan beslutade att sälja den vidare. Detta gäller precis som vid köp och försäljning av egenhändigt skapade script, webbsidor etc..
Tänk om du hade skrivit det i ditt första inlägg istället!
Anders Larsson är inte uppkopplad  
Oläst 2011-06-18, 17:10 #23
Doctor.Datas avatar
Doctor.Data Doctor.Data är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Apr 2010
Flitig postare
Doctor.Datas avatar

Jag har ingenting med det här att göra men på ren och skär svenska så är det förjävligt att man hänger ut människor - offentligt också för den delen! Det spelar ingen roll vad det handlar om. Det är idioter som sysslar med sånt här. Saker som rör sånt här ska tas parter emellan annars kan det göra en mycket stor skada. Gör en polisanmälan istället för att leka i sandlådan.

Om jag gör ett arbete och inte får betalt, jag skulle aldrig hänga ut den personen, aldrig i min vildaste fantasi. Man gör inte så bara, det finns inte på kartan. Man förstör inte livet för någon annan människa. Vad händer om information som spridits på ett forum kommer till fel människa? Det kan gå så fel att den människan ger sig på den andra människan fysiskt. Jag säger inte det har händer men det kan hända om fel människor får tag i den informationen.
Doctor.Data är inte uppkopplad  
Oläst 2011-06-18, 18:22 #24
kers kers är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Nov 2004
kers kers är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Nov 2004
Citat:
Ursprungligen postat av Doctor.Data Visa inlägg
Om jag gör ett arbete och inte får betalt, jag skulle aldrig hänga ut den personen, aldrig i min vildaste fantasi. Man gör inte så bara, det finns inte på kartan.
Berätta gärna mer vad du erbjuder för tjänster. Jag är väldigt intresserad av att anlita dig.
kers är inte uppkopplad  
Oläst 2011-06-18, 18:29 #25
Doctor.Datas avatar
Flitig postare

Flitig postare
Doctor.Datas avatar

Citat:
Ursprungligen postat av kers Visa inlägg
Berätta gärna mer vad du erbjuder för tjänster. Jag är väldigt intresserad av att anlita dig.
Jag förstår din tankegång! Men varför ställa till med ett rent helvete för personen som inte har betalat? Han kanske vid betalningstillfälle fått en akut sjuk son, dotter eller fru och behöver ta detta i första hand.

Om inte jag betalar min räkning till Telia, varför går inte dom till media då och säger x betalar inte sin räkning till oss? Vi vill nu varna andra bolag för honom om han vill knyta abonnemang hos er.

Nä, sånt här ska man göra upp på tu man hand som vuxna människor. Det är ingen kriminell verksamhet som vi sysslar med här på WN där vi anlitar människor som är lika breda som en dörr är lång. Eller att vi hotar med att hänga ut personen.

Om du vill anlita mig så tar jag 850 kronor/tim exkl. moms om jag skriva texter till din sida.
Doctor.Data är inte uppkopplad  
Oläst 2011-06-18, 18:37 #26
MRDJs avatar
MRDJ MRDJ är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Mar 2006
MRDJ MRDJ är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
MRDJs avatar

Reg.datum: Mar 2006
Citat:
Ursprungligen postat av Doctor.Data Visa inlägg
Jag förstår din tankegång! Men varför ställa till med ett rent helvete för personen som inte har betalat? Han kanske vid betalningstillfälle fått en akut sjuk son, dotter eller fru och behöver ta detta i första hand.

Om inte jag betalar min räkning till Telia, varför går inte dom till media då och säger x betalar inte sin räkning till oss? Vi vill nu varna andra bolag för honom om han vill knyta abonnemang hos er.

Nä, sånt här ska man göra upp på tu man hand som vuxna människor. Det är ingen kriminell verksamhet som vi sysslar med här på WN där vi anlitar människor som är lika breda som en dörr är lång. Eller att vi hotar med att hänga ut personen.

Om du vill anlita mig så tar jag 850 kronor/tim exkl. moms om jag skriva texter till din sida.
Fast i detta fallet handlade det inte om en betalning utan om att han hade sålt vidare kod på blocket. som säljaren sedan hittade av en ren slump. Jag skulle alldrig komma på tanken att göra så. men jag förstår vad du menar.. självfallet vill man inte bli uthängd.

Senast redigerad av MRDJ den 2011-06-18 klockan 18:39 Anledning: stavfel
MRDJ är inte uppkopplad  
Oläst 2011-06-18, 20:15 #27
kippex kippex är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: May 2010
kippex kippex är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: May 2010
Citat:
Ursprungligen postat av preppie Visa inlägg
Har INTE avtalat med någon part om att inte få sälja denna lista vidare
Till att börja med undrar jag vilken del i den här meningen som är lätt att missuppfatta: "Sen hoppas jag du förstår att den är personlig så att du inte sprider den"

Jag förstår inte ditt resonnemang, anser du på fullaste allvar att sälja någon annans skapelser utan rättigheter för detta vara vidare moraliskt eller lagligt?

T.ex. köpa en cd-skiva i en butik och sen börja sälja musiken på nätet. Detsamma gäller för webbtemplates eller vad som helst.

Som svensk medborgare förväntas du kunna och följa svensk lagstifning, man kan inte komma efteråt och säga: "Oj, jag visste inte att man inte fick råna banken"

@Doctor.Data
Hur kan det vara fel att varna andra forummedlemmar för någon som beter sig såhär? Det vore ju snarare omoraliskt att INTE göra det.
kippex är inte uppkopplad  
Oläst 2011-06-18, 20:25 #28
StefanW StefanW är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Nov 2008
StefanW StefanW är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Nov 2008
Citat:
Ursprungligen postat av kippex Visa inlägg
Till att börja med undrar jag vilken del i den här meningen som är lätt att missuppfatta: "Sen hoppas jag du förstår att den är personlig så att du inte sprider den"

Jag förstår inte ditt resonnemang, anser du på fullaste allvar att sälja någon annans skapelser utan rättigheter för detta vara vidare moraliskt eller lagligt?

T.ex. köpa en cd-skiva i en butik och sen börja sälja musiken på nätet. Detsamma gäller för webbtemplates eller vad som helst.

Som svensk medborgare förväntas du kunna och följa svensk lagstifning, man kan inte komma efteråt och säga: "Oj, jag visste inte att man inte fick råna banken"

@Doctor.Data
Hur kan det vara fel att varna andra forummedlemmar för någon som beter sig såhär? Det vore ju snarare omoraliskt att INTE göra det.
Men herregud, TA DET I PM/MAIL/TELEFON/TRÄFFAS istället!
StefanW är inte uppkopplad  
Oläst 2011-06-18, 21:18 #29
danielnorin danielnorin är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jan 2010
danielnorin danielnorin är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jan 2010
- Riktigt fult att sälja vidare
- Riktigt fult att hänga ut någon och det med person.nr

Skärp er och lös det som vettiga människor!
danielnorin är inte uppkopplad  
Oläst 2011-06-18, 22:04 #30
Timofey Timofey är inte uppkopplad

Reg.datum: Feb 2006
Timofey Timofey är inte uppkopplad

Reg.datum: Feb 2006
Citat:
Ursprungligen postat av StefanW Visa inlägg
Men herregud, TA DET I PM/MAIL/TELEFON/TRÄFFAS istället!
Vem säger att bedragaren är villig att göra det?
Timofey är inte uppkopplad  
Stängt ämne

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 07:15.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017