FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
För mig har det blivit roligare att arbeta med datorn sedan jag bytte till mac. Är helt enkelt uttråkad av samma gamla windowsmaskiner i över 10 år så jag tyckte det var skönt med omväxling. Nu är allting mycket roligare med mac:en. För er som vill byta: Kolla om mac eller win är bättre för just dina ändamål! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Man kan ju inte riktigt jämföra en Acer för 3995:- på Elgiganten mot en MBP för 25.000:- i en flashig applebutik. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Det du säger stämmer, men i vilket fall som helst så är mac datorer dyrare. De har inga modeller för 3995 som windows har. Mac är dyrare på alla sätt. Kolla bara hur dyr en mac monitor är. http://store.apple.com/se/product/MC...Y&s=topSellers http://www.shopping.hp.com/webapp/sh...=00-10545714-2 Det är en otrolig skillnad! En dvi displaykabel kostar runt 250kr, på windows datorer behöver du t.ex inte köpa till det här. Om du vill ha hdmi får du även köpa till den kabeln. Hittar du en pc med samma prestanda som en mac så brukar det bli dyrare med mac. Själv har jag inte testad windows dyrare dator som dells företagsmodeller, men det ska jag nog testa i framtiden. ![]() Sedan kan man även kolla på macs vinst per såld enhet och jämföra det med vinsten per såld windows enhet! Senast redigerad av Lancelot den 2011-06-08 klockan 12:25 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Billiga Windows maskiner är verkligen skräp. Skall man ha en bra "windows" dator så kostar det 9000 - 10 000:- . Sedan suger Windows som OS dessutom.
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Nykomling
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
Om det gäller mjukvara: VAD är bättre i den mjukvaran? Och motsvarande för hårdvaran (jämfört med windowsdatorer i samma prisklass). Eller var det bara bytet till annat gränssnitt som gjorde det roligare? Det kunde lika gärna varit linux eller vad som helst? |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|