FAQ |
Kalender |
![]() |
#6 | ||||
|
|||||
Har WN som tidsfördriv
|
Tack för alla svar, ni får gärna kapa tråden för att få ut era egna aggressioner mot kunder som agerar konstigt och ibland direkt bedrägligt =)
Vårt ärende, efter många mail fram och tillbaks, har nu enligt kunden lämnats till polis. Kunden skriver till oss om allt möjligt men fortsätter inte besvara våra frågor om leveransadressen. Detta trots att vi från början har klargjort att vi återbetalar om han/hon kan bekräfta att den ändå stämmer (fel trappuppgång enligt skatteverket, folk i den felaktiga trappuppgången har liknande namn). Istället för att besvara vår fråga har kund enligt egen utsago spenderat många timmar på att kontakta varenda svensk myndighet, sin hyresvärd(?) och faster(?). Vi anser att vårt ansvar slutar när försändelsen ligger i den av kunden angivna brevlådan och kommer inte göra något för än kunden besvarar vår enkla fråga om adressen stämmer. Allt annat vore direkt konstigt då det skulle göra det lagligt att beställa tusentals produkter till fel leveransadress och kräva tillbaks pengarna. Kan en återförsäljare krävas att magiskt ändra leveransadress utan kunds inblandning? Samtidigt kan vi inte se att vi kunnat agera på något sätt då kund inte vill besvara nödvändiga frågor för oss att kunna åtgärda något. Vi ser gärna att detta går till domstol för att få en rättspraxis, kan inte hitta något i mina snabba efterforskningar. Den roliga biten i allt är att hade kunden agerat på ett schysst sätt från början, erkänt sitt misstag så hade vi återbetalat samma dag utan att vara paragrafryttare =) Citat:
Citat:
Dessa kunder är alltid de mest aggressiva, troligen en bieffekt av den stress de upplever av att ha akuta skulder och inga pengar. Paradoxalt har jag flera gånger hört hot om polisanmälan i samma mening med hot om våld och förtal mot personer bakom företaget. Citat:
Citat:
Gällande ett register eller kommentera privatpersoner så är det omöjligt för oss företagare, vi får inte föra några såna register eller skriva något publikt som kan hänföras till person enligt PUL. Gott syfte men gör det svårt för många företag att undvika onödiga penningsförluster. |
||||
![]() |
![]() |
|
|