| FAQ |
| Kalender |
|
|
#8 | |||
|
||||
|
Medlem
|
Citat:
Windows: 1) Sätt i din Windows 7 skiva och kör igång. 2) 30 min senare, klart med lite tur! Linux: 1) Googla efter linux. 2) Kolla igenom listan över olika linuxdistrubitioner. 3) Installera en Linux-dist av någon "random noob". 4) Avinstallera den versionen för att den sög. 5) Bli medlem på valfri list / forum för att läsa vilken dist som är bäst. 6) Hitta en mirror som råkade vara i Polen och vänta två timmar för att senare byta. 7) Ladda ner från en snabbare mirror. 8) Leta upp en tom cd-r skiva och bränn ut din installationsmedia. 9) Installera och upptäck att din nya super-duper-mus från mediamarket saknar funktion på sju av nio knappar med dina standard drivrutiner i Linux och tillverkaren verkar inte stödja linux... 10) Googla i tre timmar för att hitta en custom-mouse-button-setting-mjukvara som du installerar. 11) Läs dokumentationen över din nyligen funna mjukvara i en timme. 12) Njut av ditt Linux med alla knappar på din mus! Nu är jag dock ingen linuxhatare men du kanske förstår vart jag vill komma. |
|||
|
|
Svara med citat
|
|
|