Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Blir sur för att jag drar in mail/domän pga. att hon dragit sig ur

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2011-03-27, 23:16 #1
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 166
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 166
Citat:
Ursprungligen postat av Danielos Visa inlägg
Så uppfattar inte jag det, jag uppfattar det som att hon FICK domänen som tack eller som betalning, då hon hade bloggat på ett sätt som gynnade tjänsten.

Generellt handlar det inte om principer, eftersom inget avtal fanns, utan det är uppenbart att ett missförstånd har skett där båda parter är ansvariga för det inträffade. Henrik Lindberg lär vinna mer på att sträcka sig så långt han kan i detta missförstånd.

I professionella sammanhang fungerar det dåligt med barnens sätt att lösa saker: Är du dum mot mig så är jag dum mot dig
Sen att vuxna lindar in detta beteende med "det är ju en principsak" är ju en annan sak.
He, he, Danielos, idag är du superstjärna!!! Mycket bra formulerat!

Jag vill tillägga (som inte motsäger det du skriver utan endast kompletterar) att TS bedriver en affärsverksamhet, inte en organisation som ska driva principer, eller få rätt i den juridiska frågan. Det kostar stora pengar att få rätt i principfrågor, glöm det, ta kostnaden, avsluta ärendet och gå vidare. Det är alldeles för lite pengar att tjafsa om.

Gör inte om misstaget utan se till att ha dokumenterade avtal där parterna verkligen är överens innan de godkänner avtalet, tar lite längre tid men det blir betydligt lindrigare konflikter (det kan ta bort många "implicita" villkor, dvs i princip förutfattade s.k. outtalade villkor från vardera parten).

Senast redigerad av Conny Westh den 2011-03-27 klockan 23:20
Conny Westh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-03-27, 23:29 #2
Danieloss avatar
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Danieloss avatar
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyWesth Visa inlägg
He, he, Danielos, idag är du superstjärna!!! Mycket bra formulerat!
Jag vill tillägga (som inte motsäger det du skriver utan endast kompletterar) att TS bedriver en affärsverksamhet, inte en organisation som ska driva principer, eller få rätt i den juridiska frågan. Det kostar stora pengar att få rätt i principfrågor, glöm det, ta kostnaden, avsluta ärendet och gå vidare. Det är alldeles för lite pengar att tjafsa om.

Gör inte om misstaget utan se till att ha dokumenterade avtal där parterna verkligen är överens innan de godkänner avtalet, tar lite längre tid men det blir betydligt lindrigare konflikter (det kan ta bort många "implicita" villkor, dvs i princip förutfattade s.k. outtalade villkor från vardera parten).
Bugar ännu en gång och tycker att din komplettering blev pricken över i:et
Danielos är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-03-28, 00:03 #3
Bjorne Bjorne är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Sep 2009
Inlägg: 374
Bjorne Bjorne är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Sep 2009
Inlägg: 374
Angående mailen, så tycker jag det är rimligt att hon ska kunna vidarebefordra från sin bloggmail till någon annan mail. Det är absolut inga problem för en professionell mailleverantör att tillhandahålla några månaders forwarding för en kund.
Bjorne är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-03-28, 09:58 #4
FredrikNass avatar
FredrikNas FredrikNas är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Oct 2006
Inlägg: 1 995
FredrikNas FredrikNas är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
FredrikNass avatar
 
Reg.datum: Oct 2006
Inlägg: 1 995
Danielos är verkligen spot-on i den här tråden, TS har verkligen ingenting att vinna på att jävlas eller ens försöka ta betalt av kunden. 99kr är ju fair, eftersom att det sannolikt är den kostnad som TS har haft i samband med domänen.

Sen vad man tänker om en kund och kundens agerande må vara en en ting, men hur man svarar och konverserar/agerar mot kunden måste alltid vara en helt annan. Man måste tänka långsiktigt och hur man själv kommer ur en dispyt.

Mailen däremot tycker jag inte du ska erbjuda några tjänster på (kostnader), låt hon ladda ner de mail hon har, och radera sen kontot, så får hon sätta upp nytt konto på domänen när hon har den under sin kontroll (om hon väljer att köpa den lös).
FredrikNas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 08:57.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017