FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Hur kan man baka in webbpaketet i domänpaketet när hela den lösningen för kunden är värd så många gånger fler? Köp en tandborste få en porsche på köpet, inte helt logiskt. Jag är helt övertygad om att du, och alla andra som driver registrar/webbbhotell är unika på något och skall konkurrera med just det. Själva domänen kommer alltid vara just råvaran och kommer därför pressas ner nära en 0-marginal. Kan du ge exempel på en renodlad registrar? ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Tack för dina svar Peter! Uppskattas!
![]() Citat:
En del tar runt 65kr för domänen och en del webbhotell tar runt 100kr/år för webbhotell = domän + webbhotell = 100+65kr = 165kr Och där ligger vi visserligen något under i priset men det fungerar mycket bra ändå. Tanken är att personer med små privata behov ska klara sig på detta konto och att de som behöver mer, ser att det fungerar bra och sedan uppgraderar. Finns som sagt flera får återkomma när jag får tid som jag skrev ovan med du har väl minst EuroDNS och AB Name ISP Senast redigerad av Danielos den 2011-03-25 klockan 16:56 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Håller med dig om nästan allt.. Visst, ökad konkurrens och flera affärsmodeller är ju givetvis optimalt för slutkunden i flera aspekter, inte minst en ökad kvalitet men även lägre priser för desamma. Om vi bortser från tiden/krånglet som kan uppstå, varför vore det inte alltid optimalt att registrera domänen där det är billigast för att sen flytta den dit man vill ha den? Ur kundens aspekt kommer det ju alltid vara optimalt att registrera en domän där det är nära 0-marginal för att sen flytta den till Frobbit för att ha webbhotell osv där. Om man nu tittar på den affärsmodellen där vi har en renodlad registrar som troligen erbjuder riktigt bra kringtjänster för just domänhanteringen. Varför vore det inte fördelaktigt för slutkunden att vid förnyelsen göra; en transfer därifrån till en 0-marginals-registrar -> förlänga domänen -> transfera tillbaka. Enda sättet att gå runt detta borde ju vara att ha någon form av transaktionskostnad, likt gtlds där man "måste" förlänga domänen minst ett år vid flytt. Även om detta inte är något varken jag eller andra önskar. Jag tycker man ska få vara fri att ha domänen där det erbjuds bäst kringtjänster/webbhotell osv. Bara en tanke kring att domänpriset borde pressas ner. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|