FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Medlem
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
|
Helt riktigt, men möjligheterna att göra detta blir mindre om IIS konkurrerar med dig med att pressa dina priser så du knappt får det lönsamt. Eller tror du att man kan skapa en hög kvalitet utan att gå med vinst?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Om nu .SE Direkt tillhandahåller något som av vissa upplevs vara av högre kvalitet (trots högre pris och total avsaknad av extratjänster såsom DNS) så får väl det ses som något som kan driva upp kvaliteten på andra registrars. Enda sättet att locka över dessa kunder är att tillhandahålla något som är av samma kvalitet eller högre. Det som .SE kanske skulle kunna bidra med för att öka kvaliteten hos övriga registrars är att genomföra någon typ av undersökning bland kunderna på .SE Direkt för att identifiera varför de väljer att stanna. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
|
Citat:
Generellt tror jag hela upplägget är fel, man ska som kund kunna känna att det spelar ingen roll om jag registrerar min domän hos registrar X, för jag får samma produkt som .SE Direkt fast till ett lägre pris, men nu är det ju inte fallet. Nu betalar man i princip motsvarande belopp på .SE Direkt i förhållande till den kvalitet man normalt får hos de största andra registrarerna. Senast redigerad av Danielos den 2011-03-24 klockan 13:35 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
En annan stor kategori är nog de som helt enkelt inte vet varför man ska byta. Där är nog anledningen snarare att de inte vill lägga tid på att ta reda på hur man byter och varför. Lite "don't fix what's not broken". Säg att man skulle lägga ner .SE Direkt. Hur skulle man då hantera nuvarande kunder? De har ju redan fått chans att byta registrar, men valt att inte göra några förändringar. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
|
Citat:
Senast redigerad av Danielos den 2011-03-24 klockan 13:56 |
|||