Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Cookies i hetluften igen

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2011-03-15, 10:17 #37
kw_wasabis avatar
kw_wasabi kw_wasabi är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Feb 2008
kw_wasabi kw_wasabi är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
kw_wasabis avatar

Reg.datum: Feb 2008
Citat:
Ursprungligen postat av Dennis Holm Visa inlägg
Det är uppenbart att du inte har en aning om vad politiker är till för och hur deras arbete fungerar.

Politiker ska inte vara sakkunniga.

Politiker får signaler någonstans ifrån, folket, tjänstemän, personliga livet osv osv.
De gör riktlinjer för en utredning..
Tjänstemän (sakkunniga.. konsulter osv osv) gör utredning på vad som passar frågan som tagits upp.
Tex att köpa ipads istället för att skicka ut hundratusentals papper varje månad.
Politiker får det återigen på sitt bord och ser om det är godtagbart osv osv.
Sedan röstas det eller remiss eller ner till tjänstemännen igen eller annan åtgärd.
Eller helt enkelt godkänna förslaget och då är det avklarat och processen för att fixa något är igång eller redan gjort beroende på vad frågan handlade om från början.

Politiker är till majoritet vanliga medborgare som mestadels går igenom information från sakkunniga (oftast tjänstemännen.. och detta är tex konsulter och it-tekniker osv osv osv).

Så ska man vara idiot och hata något.. gör det gärna lite mer påläst..
mmkay?
Det är väl ungefär det jag skriver angående utredningar och utfrågningar. D.v.s. tjänstemännens arbete.

Citat:
Ursprungligen postat av Dennis Holm Visa inlägg
Och om man inte lagstadgar emot något.. hur ska man då ge sig på de som missbrukar något.
Denna lagen kanske inte är bra.. Men som exempel om någon lagrar något på din dator och det inte finns lag som säger att detta är INTE okej.
Då kan du inte anmäla det och personen/organisationen som lagrat något på din dator kan inte straffas eller ens jagas.

Nu råkar jag vara politiskt aktiv.. men detta var något jag visste INNAN jag blev aktiv och många andra vet (kolla herr desire).
Det är sant att man inte skulle kunna ge sig på dem som enbart sysslar med oskadlig lagring. I så fall kan man inte anmäla för enbart lagringen, men säkerligen om det uppstått skada till följd av lagringen. T.ex stulna filer, förlorad data eller kapat bankkonto. Jfr: Man kan inte bötfälla en person som går mot rött, men man kan åtala denne om han/hon orsakat en olycka p.g.a. vårdslöshet. Den som missbrukar övergångsställen kommer man åt genom andra lagar eller regler.
kw_wasabi är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 07:46.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017