| FAQ |
| Kalender |
|
|
|
|
#1 | |||
|
||||
|
Nykomling
|
Citat:
Det du kallar för "culture" är för mig Locale och detta är vad jag använder mig av. Följande kommer att gälla som krav: i det land vår sajt finns kommer enbart landets officiella språk + engelska att vara tillgängliga som språk. Jämför med t ex Hennes & Mauritz hemsida (www.hm.com). Exempel: I Schweiz kommer det finnas möjlighet att se den Schweiziska sajten i språken Tyska, Franska, Italienska och Engelska. Anledningen till detta är att vår sajt är en annonssajt som bygger på lokalt content, bokannonser. Kika in vår sajt www.cambobo.com (som idag har en "country select"-sida och inte GeoIP). Alltså, content (bokannonserna) är ju olika beroende på vilket land man går in i. Detta leder till att jag är inne på att sammanfatta följande: 1. Om ingen cookie finns; gå på GeoIP + officiella språket för landet (i de fall två eller fler språk finns, välj det största). 2. Om cookie finns; gå på dessa värden för land och språk 3. Om vi inte finns lanserade i land givet från GeoIP så slussa vidare till vår "huvudsajt" med engelska som språk. Vad tror ni om detta? |
|||
|
|
Svara med citat
|
| Svara |
|
|