Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

PHP-utvecklare sökes som partner

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2011-03-02, 16:57 #1
Doctor.Datas avatar
Doctor.Data Doctor.Data är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Apr 2010
Flitig postare
Doctor.Datas avatar

Citat:
Ursprungligen postat av ITisGood.se Visa inlägg
Vad har din konkurrent för omsättning?
Som nästan alla dajtingsajter så bolagen registrerade utomlands och därför kommer jag inte åt uppgifterna för omsättningen.

Citat:
Hur ser affärsmodellen ut? Är det genom annonser på sidan eller medlemsavgifter(om du kan avslöja det)?
Medlemsavgifter.

Citat:
Efter ett år och efter två år?
Målet är att ligga runt 200.000-300.000 efter två år och efter fem har vi spräckt gränsen på 500.000 medlemmar och du räknar jag in andra länder också, inte bara Sverige. Plus att jag har färdiga designförslag som jag kan redovisa för de flesta undersidor.

Citat:
Hur mycket drar du in per medlem?
Kan bara ange snitt då jag inte vill ange medlemsavgiften för de olika månaderna som man köper.

Räknar med att dra in mellan 200.000-250.000/månaden första året. 10.000 medlemmar köper för minst 200/månaden.

Citat:
Sedan får du nog räkna med att få ge något bra introduktionserbjudande för att kunna locka till dig tillräckligt med medlemmar för att du ska få aktivitet och komma över "critical mass".
Har mina planer på hur jag ska göra.

Citat:
Ursprungligen postat av Ara Visa inlägg
Och vips är din omsättning gått från 8miljoner till 500k på en dag. Det här gör ju att siffrorna låter tagna ur luften.
Är det så konstigt tycker du? När jag redovisade första omsättningen, då var den alldeles för hög men sen lyfter jag fram en mer realistisk omsättning och då duger inte den heller. Därför drog jag ner omsättningen till 500.000 så alla är nöjda.

Mitt mål är att 2012 göra en omsättning på mellan 5-8 miljoner kronor. Omöjligt? Nej, det är det inte.

Citat:
Ursprungligen postat av Ara Visa inlägg
Har du något som backar upp det du säger? affärsplan budget osv?
Backar upp mina siffror? Nej, det har jag inte. Jag har analyserat marknaden på egen hand och sedan gått på egen erfarenhet.

Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire Visa inlägg
Att du ändrar dina siffror hux flux gör ju knappast att någon tror mer på dom, snarare tvärtom Har du en realistisk och relevant affärsplan så finns det ingen anledning att ändra på denna. Nu verkar du snarare ta siffrorna helt ur luften.
Jag har en mycket realistisk och god affärsplan. Omsättningen är klar för 2012, den primära omsättningen. Varför jag sa 500.000 var för att ni ansåg att 5-8 miljoner var alldeles för mycket.

Det är fruktansvärt svårt att backa upp detta med omsättningen och det tror jag ni förstår lika väl som jag. Jag vill gärna inte gå ut offentligt med vad jag vill göra och hur jag ska göra för att människorna ska välja mig och inte min konkurrent.

Senast redigerad av Doctor.Data den 2011-03-02 klockan 17:28 Anledning: La till rätta siffror
Doctor.Data är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-03-02, 17:25 #2
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
Supermoderator

Citat:
Ursprungligen postat av Doctor.Data Visa inlägg
Jag har en mycket realistisk och god affärsplan. Omsättningen är klar för 2012, den primära omsättningen. Varför jag sa 500.000 var för att ni ansåg att 5-8 miljoner var alldeles för mycket.
Det var lite det jag menade Du kan inte ändra dina siffror bara för att någon inte tror på dem, antingen står du upp för beräkningen och anser den vara korrekt eller så framstår det som att du bara gissar utan att ha någon som helst uppfattning om hur marknaden ser ut.

E-kontakt är för övrigt inte registrerade utomlands utan drivs av ett helsvenskt företag. Det är förvisso inte din nisch men genom en lämplig undersökning och enkel matematik bör du kunna göra något utav dessa siffror. Detta bör du dock redan ha gjort

Senast redigerad av tartareandesire den 2011-03-02 klockan 17:28
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-03-02, 17:30 #3
Doctor.Datas avatar
Flitig postare

Flitig postare
Doctor.Datas avatar

Citat:
Det var lite det jag menade Du kan inte ändra dina siffror bara för att någon inte tror på dem, antingen står du upp för beräkningen och anser den vara korrekt eller så framstår det som att du bara gissar utan att ha någon som helst uppfattning om hur marknaden ser ut.
Självklart står jag upp för min idé och mina siffror.

Citat:
E-kontakt är för övrigt inte registrerade utomlands utan drivs av ett helsvenskt företag. Det är förvisso inte din nisch men genom en lämplig undersökning och enkel matematik bör du kunna göra något utav dessa siffror. Detta bör du dock redan ha gjort
Bolaget är registrerat och drivs från Sverige men dom har sidor utomlands, var det jag menade

Målet är att ha 500.000 medlemmar om 5 år och mellan 10-15 anställda och vara den ledande aktören inom den här nischen. Målsättningen är absolut realistisk och jag har gjort en undersökning runt på stan och fått positiva svar att människor skulle kunna bli medlem på en sån här sida inom den här nischen.

Senast redigerad av Doctor.Data den 2011-03-02 klockan 17:33
Oläst 2011-03-02, 20:00 #4
Supermoderator

Supermoderator

Citat:
Ursprungligen postat av Doctor.Data Visa inlägg
Bolaget är registrerat och drivs från Sverige men dom har sidor utomlands, var det jag menade

Målet är att ha 500.000 medlemmar om 5 år och mellan 10-15 anställda och vara den ledande aktören inom den här nischen. Målsättningen är absolut realistisk och jag har gjort en undersökning runt på stan och fått positiva svar att människor skulle kunna bli medlem på en sån här sida inom den här nischen.
Det hindrar dig ju inte från att använda den statistiken att utgå ifrån? Hur har du annars bedömt marknaden för din produkt? Att fråga några människor på stan är alltid något men du behöver lite mer struktur och tanke bakom. Nu valde du att sänka din beräknade omsättning i två steg utan att tveka en sekund, det känns inte särskilt stabilt
Oläst 2011-03-02, 20:27 #5
Doctor.Datas avatar
Flitig postare

Flitig postare
Doctor.Datas avatar

Citat:
Det hindrar dig ju inte från att använda den statistiken att utgå ifrån? Hur har du annars bedömt marknaden för din produkt? Att fråga några människor på stan är alltid något men du behöver lite mer struktur och tanke bakom.
Jag har bedömt marknaden efter hur den ser ut idag och hur den kan utvecklas. Har även kikat på min konkurrent och jag vet inte vad dom tänkte med när dom byggde upp webbplatsen och vem som byggde den. Det kan möjligtvis ha varit en 14-åring som programmerat den från sitt pojkrum i källaren, det vet jag inte men det verkar som det.

Citat:
Nu valde du att sänka din beräknade omsättning i två steg utan att tveka en sekund, det känns inte särskilt stabilt
Jag valde att sänka min omsättning p.g.a av att ni inte trodde på omsättningen. Menar du att jag skulle ha stått upp för min omsättning och låtit tråden glidit vidare mot 1-10 sidor för att besvara den höga omsättningen som jag har satt? Nej, jag tror inte det riktigt.

Mina omsättning som jag har satt tror jag på och jag med rätt person så kommer det att gå framåt. Sen vet jag att många är skeptisk till dejting eftersom marknaden är mättad och därför kan det vara så svårt att få tag på någon seriös. Trots att ni har varit skeptiska till detta så har jag ändå mottagit 4-7 PM.
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:33.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017