FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||||
|
|||||
Flitig postare
|
Som nästan alla dajtingsajter så bolagen registrerade utomlands och därför kommer jag inte åt uppgifterna för omsättningen.
Citat:
Målet är att ligga runt 200.000-300.000 efter två år och efter fem har vi spräckt gränsen på 500.000 medlemmar och du räknar jag in andra länder också, inte bara Sverige. Plus att jag har färdiga designförslag som jag kan redovisa för de flesta undersidor. Kan bara ange snitt då jag inte vill ange medlemsavgiften för de olika månaderna som man köper. Räknar med att dra in mellan 200.000-250.000/månaden första året. 10.000 medlemmar köper för minst 200/månaden. Citat:
Citat:
Mitt mål är att 2012 göra en omsättning på mellan 5-8 miljoner kronor. Omöjligt? Nej, det är det inte. Backar upp mina siffror? Nej, det har jag inte. Jag har analyserat marknaden på egen hand och sedan gått på egen erfarenhet. Citat:
Det är fruktansvärt svårt att backa upp detta med omsättningen och det tror jag ni förstår lika väl som jag. Jag vill gärna inte gå ut offentligt med vad jag vill göra och hur jag ska göra för att människorna ska välja mig och inte min konkurrent. Senast redigerad av Doctor.Data den 2011-03-02 klockan 17:28 Anledning: La till rätta siffror |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]() E-kontakt är för övrigt inte registrerade utomlands utan drivs av ett helsvenskt företag. Det är förvisso inte din nisch men genom en lämplig undersökning och enkel matematik bör du kunna göra något utav dessa siffror. Detta bör du dock redan ha gjort ![]()
Full-stack developer, free for smaller assignments Senast redigerad av tartareandesire den 2011-03-02 klockan 17:28 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
Citat:
![]() Målet är att ha 500.000 medlemmar om 5 år och mellan 10-15 anställda och vara den ledande aktören inom den här nischen. Målsättningen är absolut realistisk och jag har gjort en undersökning runt på stan och fått positiva svar att människor skulle kunna bli medlem på en sån här sida inom den här nischen. Senast redigerad av Doctor.Data den 2011-03-02 klockan 17:33 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]()
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
Citat:
Mina omsättning som jag har satt tror jag på och jag med rätt person så kommer det att gå framåt. Sen vet jag att många är skeptisk till dejting eftersom marknaden är mättad och därför kan det vara så svårt att få tag på någon seriös. Trots att ni har varit skeptiska till detta så har jag ändå mottagit 4-7 PM. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|