Citat:
Ursprungligen postat av Doctor.Data
Men jag vill inte anställa någon utvecklare som jag sa tidigare i tråden.
Jag vill inte låna pengar till projekt. Vill helt enkelt göra som senast – börja från scratch.
|
Det är just det där som låter väldigt märkligt för en potentiell partner. Du "vill inte" göra något som, utifrån de uppgifter du lämnat i forumet, utan tvekan vore det bästa valet för dig. Om det är du som ska stå för de affärsmässiga besluten och business-delen i projektet så ter sig det här lite konstigt. Du har också varit tämligen hemlig med vad för sajter du driver och har inte ens någon vettig information i din profil. En potentiell partner vill framför allt känna att du inger förtroende och är en person man kan lita på. Det är som du kanske själv förstår en del saker du behöver förklara innan du får någon sansad person att nappa.
Citat:
Men varför har e-kontakt lyckats så bra? Är det för deras annonsering som redan nu tröttnar ut ens ögon som finns på nästintill varje sida man besöker eller är det något annat?
Vad säger att detta inte ska gå hem? Kan det vara så att målgruppen kanske är mindre? Ok, det kanske den är. Men om då lanserar webbplatsen i fler länder då hittar fler människor också.
Finns en till sida som är lanserad i, om jag inte minns fel, 5-6 länder och även den ser risig ut. Förstår inte. Om man nu ska bygga en kontaktsajt, varför inte göra den ordentlig istället för att arbeta halvhjärtat och göra slaffsig och dålig?
|
Det gäller helt enkelt att så snabbt som möjligt ta en del av branschen innan den är mättad. Därefter är varje ny kund betydligt dyrare och det är oftast för sent att bli riktigt stor. På så vis får man även skapliga resurser och större möjligheter till vidareutveckling. Att en sida ser risig ut betyder inte per automatik att det inte fungerar.
Av din beskrivning att döma så tänker du själv satsa på en liten nisch och då handlar det väl antagligen om en ganska begränsad kundkrets? Varför tror du inte att din enda konkurrent redan har majoriteten av de kunder du är ute efter? De kommer självklart inte att ge sig utan strid när du träder in på scenen och det kommer nog inte vara så lätt som du tror att locka över dessa till dig. De betalar för en tjänst där personerna de är ute efter redan finns samlade.
Ingenting är omöjligt och det finns nästan alltid utrymme för nya aktörer MEN din framställning framstår som orealistiskt optimistisk och något naiv.
Utan att veta mer om detaljerna så tror jag hur som helst att det är ett smart val att inte låna några pengar till detta projekt