FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
Citat:
- Ej användarvänlig - Marknaden finns och kommer alltid att finnas - Har kontakter inom media och kan på det sättet ordna gratis marknadsföring Jag kanske tog i lite när jag sa 5-8 miljoner. Men för att hamna tillbaka på jorden så vågar jag påstå att 3-4 miljoner om man lanserar webbplatsen mellan Januari-Mars 2012 är inte en omöjlighet. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Hej igen
![]() Jag följer upp med lite mer konstruktiv kritisk runt ditt projekt. Jag ber dig att inte missförstå mig nu, jag tycker inte att dina planer är totalt fel - mitt syfte är att agera devil's advocate för att få dig att se på projektet med andra ögon. Det vore synd om du slösade bort all den där härliga drivkraften och kreativiteten på något som har en så stor risk att misslyckas. Det skall och kan man absolut göra om det handlar om passion, men i detta fallet verkar det mer handla om att tjäna pengar. Citat:
Jag håller med. Det är inte en omöjlighet, men det är mycket osannolikt. Hur ser din affärsmodell ut? Vad är det man skall betala för? Är det är att få medlemskap på sajten så uppstår ett klassiskt "hönan eller ägget"-problem: varför skulle någon vilja betala för att få vara med på en sajt som inte har några andra medlemmar? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Nopp.
Citat:
När? Citat:
Berättar gärna om mig själv och vad jag kan bidra med till dom som visar intresse. Citat:
Vad säger att detta inte ska gå hem? Kan det vara så att målgruppen kanske är mindre? Ok, det kanske den är. Men om då lanserar webbplatsen i fler länder då hittar fler människor också. Finns en till sida som är lanserad i, om jag inte minns fel, 5-6 länder och även den ser risig ut. Förstår inte. Om man nu ska bygga en kontaktsajt, varför inte göra den ordentlig istället för att arbeta halvhjärtat och göra slaffsig och dålig? Senast redigerad av Doctor.Data den 2011-03-02 klockan 15:24 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Citat:
Av din beskrivning att döma så tänker du själv satsa på en liten nisch och då handlar det väl antagligen om en ganska begränsad kundkrets? Varför tror du inte att din enda konkurrent redan har majoriteten av de kunder du är ute efter? De kommer självklart inte att ge sig utan strid när du träder in på scenen och det kommer nog inte vara så lätt som du tror att locka över dessa till dig. De betalar för en tjänst där personerna de är ute efter redan finns samlade. Ingenting är omöjligt och det finns nästan alltid utrymme för nya aktörer MEN din framställning framstår som orealistiskt optimistisk och något naiv. Utan att veta mer om detaljerna så tror jag hur som helst att det är ett smart val att inte låna några pengar till detta projekt ![]()
Full-stack developer, free for smaller assignments Senast redigerad av tartareandesire den 2011-03-02 klockan 15:43 |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|