FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Det måste vara en totalt hopplös situation att varken ha jobb eller bostad. Dessutom har de problem med fylla och droger allt detta tillsammans är ju totalt hopplöst. Kan man avlasta dem ett eller två av dessa problem utan moralpredikningar så tror jag mycket är vunnet. Senast redigerad av Conny Westh den 2011-03-01 klockan 09:24 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Tidningen kostar 40 kr. 20 kr går till försäljaren. Upplagan ligger på runt 20-30k ex/månad. Inte så mycket mtp att i alla sådana här diskussioner är det alltid några som säger "jag ger inte pengar till tiggare men jag bidrar till Situation Sthlm/Stadsmissionen/Frälsis/etc" Fast när man kollar på siffrorna bidrar inte de flesta till varken det ena eller det andra.
![]() Tidningen är i alla fall väldigt bra och hade helt klart sålts ännu bättre om den distribuerats i butik. Se upp för rumänska tiggare (ursäkta språket) som plockar upp ex från väntrum, pendeltåg och liknande och försöker sälja den vidare. Kolla alltid att försäljaren har en "auktoriserad återförsäljare"-lapp på sig. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
|
Rumänska tiggare skall man inte mata alls, säg gärna till medresenärer som ger pengar. Ge man pengar till Rumänska tiggare, desto större kommer problemet att bli med dem.
Råttor kan signalera till andra råttor vad det finns mat och var de finns gift, Rumänska tiggare har samma egenskaper. Jag förstår inte varför myndigheterna, inte går ut och varna om denna grupp. Om man inte gör något idag, kommer det bli ett gigantiskt problem om några år. Citat:
Senast redigerad av klein den 2011-03-01 klockan 10:38 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
|
Citat:
De är ofta EU-medborgare och har således rätt att vistas i landet. Tiggarna är i de flesta fall inte rumäner, utan romer från Rumänien. För myndigheter så är det omöjligt att angripa problem som orsakas av enskilda folkgrupper, eftersom man då indirekt angriper folkgruppen. Ingen politiker kan föreslå en lösning på ett problem, om det inte ens går att formulera problemet med en politiskt ortodox retorik. Att ens tänka tanken är vad George Orwell hade kallat för Thoughtcrime och finns det någonting som europeiska myndigheter är duktiga på så är det Crimestop. Tunnelbanan kan således översvämmas av tiggare och ingen myndighet skulle ens kunna definiera det som ett problem, än mindre föreslå åtgärder. Sett ur myndigheternas perspektiv så har vi ett väl definierat problem med uteliggare (som inte är en etnisk homogen grupp), men inte med tiggare på tunnelbanan. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
|
Tanken är vacker, men verkligheten är grymmare än så. Idag slåss folk om enklare jobb, så det blir något meninglöst FAS 3 jobb.
Jag tycker man skall hjälpa dem som behöver hjälp och sedan det som inte hör hemma i Sverige, utan bara kommer hit för att söka lyckan få hjälpa att återvända. Citat:
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|