FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Problemet är att php, asp och dotNet som dominierar gör det för att det är enkelt. Det är ont om webbhotell som stöder java och det är krångligare att konfigurera och få det att fungera.
Å andra sidan är kvaliteten på den php och asp man hittar på nätet genrellt sämre än javakoden. Php är lätt att komma igång med. Java är klart krångligare.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Administratör
|
Citat:
Det där tror jag inte alls på. När jag för något år sedan för första använde Java till ett ordentligt och seriöst projekt fann jag att mycket av den kod och bibliotek jag hittade när jag googlade var riktigt kass och ogenomtänkt. Inte därmed sagt att stor andel av PHP-kod håller en bra nivå, men med mängden som finns är det mycket lättare att hitta välskrivna bibliotek och klasser för speciella eller ovanliga tillämpningar.
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Nykomling
|
Citat:
Nu har jag jobbat med Java sedan 1998 och är van med språket och verktygen, så för mig är det enkelt att slänga upp en liten webapplikation i Java. En annan anledning som jag tror kan ligga till grund är också att utbudet på "Java-hosting" är betydligt mindre än motsvarande för t ex PHP. Ofta slutar det med att man får skaffa sig en VPS-lösning och installera och administrera allt själv. Allt detta höjer ju definitivt ribban för hur "enkelt" det är att komma igång. Det kommer bli intressant att således tillhöra en av de minoriteter här inne som bygger webbapplikationer i Java ![]() Tack för alla svar! |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|