FAQ |
Kalender |
![]() |
#31 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Jag kan inte förstå hur någon kan bli äcklad av att folk inte vill "jobba". Så indoktrinerade är vissa i pengatänket att de missar sitt riktiga liv. Personligen skulle jag gladeligen skita i att göra saker som jag inte brinner för om det inte vore för att alla människors liv styrs av något så fånigt, påhittat och falskt som pengar (skuld). Pengar som för övrigt inte ens finns på riktigt och en global samhällsstruktur som indirekt dödar mer personer än krig och allt annat skit men gagnar några få på toppen.
Jag blir "äcklad" av folk som bara tänker på pengar, men det är inte deras fel - det vet jag. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Jag pratar inte löner, jag pratar skatter. Räkna från början vad vi betalar i skatt, från att du går upp och köper din macka på vägen till jobbet, tankar bilen innan du kommer fram till kontoret och på de 20 000 du fakturerar just den dagen. Den skatt vi betalar under hela dagen skulle kunna ge jobb till en till människa som annars aldrig kommer in i arbete. Lönerna kan vi inte sänka då vi har kostnader i vårt land, men beskattningen på våra löner, inkomster, bensin, moms, mm, mm, mm går att sänka då vi är ju bland dem länder som har mest skatt i världen idag.
Jag har inget emot att betala skatt och jag bidrar med många tusenlappar om året men i det långa loppet så lönar sig bättre att sänka skatten för då skapar man fler jobbtillfällen vilket indirekt minskar på utgiftssidan för bidrag mm... Den diskussionen bör vi inte föra här, utan skicka till regeringen... vi kommer inte åstadkomma ett skit genom att skriva i detta inlägg. Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Letar faktiskt efter liknande information, både för och emot utförsäljning/upphandling av kommunala verksamheter. Jag sitter just nu inför en period där vi går igenom en massa verksamheter för min nämnd som ska kolla om det går att sälja osv. Är ju bra om man har bra på fötterna innan man röstar själv :P. Och kunna argumentera för och emot är ju ganska viktigt om det är baserat på fakta ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Men jag håller med icehole. och jag delar mer än gärna med mig till kollektivet. Att skattesänkningar ger mer pengar till lön är en mantra som sägs och folk har inte en aning om att det inte stämmer. Ju mer vinst ett företag gör ju mer tjänar den som vill ha pengarna. Bara för man tjänar 500,000kr mer på ett år.. då anställer man inte en till. det händer ju bara inte det är en teori som inte har bevis i fakta. Och jag ogillar också starkt allas stora kärlek till egoistiskt ägande ![]() Att alla får belöning och äga har jag dock inget emot alls. men nu är vårt samhälle byggt på att några få tjänar mycket och att MÅNGA skadas för att uppnå detta. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Det är roligt att betala skatt.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |||
|
||||
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |||
|
||||
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | ||
|
|||
Flitig postare
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |||
|
||||
|
Citat:
I grunden är jag positiv till att man gör såhär, men ibland känns det som att man tappar alla verklighetsförankring. I princip hela parkförvaltningen/gatukontoret/etc har sålts ut och drivs nu av PEAB. Trist nog vet ingen om det blivit billigare eller dyrare, arbetsmiljön (påstås) ha blivit sämre och de anställa (påstås) inte vara lika nöjda med sin arbetsplats. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |||
|
||||
|
Citat:
Senast redigerad av Westman den 2011-01-26 klockan 11:00 Anledning: Saknade ett s |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|