FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Sänk vinstskatten till 20% och det blir betydligt trevligare att driva företag i Sverige. Men jag vill inte ens gissa på hur stora förluster staten skulle göra på det.
Pengarna måste komma nåongstans ifrån så då lär arbetstagare få höja sina skatter ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Inkomstbortfallet skulle bli ungefär 22 miljarder med en sänkning till 20% från de nuvarande 26,3. Intäkterna ligger på c:a 90 miljarder per år. http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=3615035
Ett belopp som om man jämför med sänkningar av inkomstskatten inte är helt orealistisk. Frågan är bara vilka dynamiska effekter det skulle ge. Kanske bättre att lägga en slant på SJ så vi får behålla en del företag vi har http://www.svd.se/naringsliv/nyheter...st_5874647.svd |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
För att svara lite på direkt ovanstående text så tänker jag mest på de företag som redan finns här och särskilt småföretagare. Om det blir lättare för oss att driva företag så kommer fler vilja göra det och en god spiral uppstår. Skatterna för storföretag i Sverige är nog ganska fördelaktiga och de skatteplanerar nog något enormt för att slippa skatt.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Full-stack developer, free for smaller assignments Senast redigerad av tartareandesire den 2011-01-19 klockan 16:05 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Citat:
Livsstilstips: Det är en jättedålig idé att vara dryg när man besitter tveksam generell begåvningsnivå. -- I övrigt vill jag se en radikal förändring på skatterna. En sund och hälsosam förändring som inte skapar för mycket obalans. I dag -> Reggresiv skatt -> Platt skatt 30% -> Platt skatt 10-15% Så att vi alla talar samma språk. Sänka skatter innebär inte någon förlust - utan minskade intäkter. Senast redigerad av Kaugesaar den 2011-01-19 klockan 16:55 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Citat:
Är man dryg om man påpekar fel i resonemang? Eller bara om man har en annan åsikt än dig? Det var en väldigt självgod inställning må jag säga. Livsstilstips: Försök skriva relevanta svar ![]()
Full-stack developer, free for smaller assignments Senast redigerad av tartareandesire den 2011-01-19 klockan 16:58 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||||
|
|||||
Medlem
|
Citat:
Citat:
Citat:
![]() Citat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Ja det måste vara ett helvete att driva företag i Sverige och de anställda är bara till besvär och kostar en massa pengar. Varför det finns företag i Sverige måste bero på att företagarna bara älskar att gå med förlust.
Eller hur... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Medlem
|
Skatterna i vårat land är ju helt otroliga. Hur många företag har inte flyttat utomlands pga det enorma skattetrycket. Jag tvivlar inte en sekund på att det skulle finnas fler jobb om skatterna var lägre.
När folk frågat mig om råd när de vill starta företag så brukar jag säga att jag inte rekommenderar att göra det i Sverige eftersom skatterna lätt dödar småföretagen. Jag blir lika irriterad varje gång jag tänker på att bidragstagande parasiter sitter och latar sig samtidigt som de får mina pengar helt gratis. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
Svara |