Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

2011-01-15 - Binero nere igen!

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2011-01-15, 12:49 #1
NorBiz NorBiz är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Mar 2009
Medlem

Binero suger hårt, försöker ringa till supporten ang. en funktion då börjar en snubbe snacka om att de har driftproblem sen stänger de ner mitt samtal. VILKET SKÄMT!
NorBiz är inte uppkopplad  
Oläst 2011-01-15, 13:17 #2
elitassons avatar
elitasson elitasson är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Aug 2007
elitasson elitasson är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
elitassons avatar

Reg.datum: Aug 2007
Citat:
Ursprungligen postat av NorBiz Visa inlägg
Binero suger hårt, försöker ringa till supporten ang. en funktion då börjar en snubbe snacka om att de har driftproblem sen stänger de ner mitt samtal. VILKET SKÄMT!
Hade varit intressant att lyssna på det samtalet då jag tvivlar starkt på att det skulle ha gått till så som du beskriver det.

Nu fungerar mina sidor igen.
elitasson är inte uppkopplad  
Oläst 2011-01-15, 13:29 #3
Johan_W Johan_W är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Apr 2010
Medlem

Citat:
Ursprungligen postat av elitasson Visa inlägg
Hade varit intressant att lyssna på det samtalet då jag tvivlar starkt på att det skulle ha gått till så som du beskriver det.

Tvivlar också på att det kan ha gått till på det viset, oavsett alla Bineros problem så verkar ju kunderna ha uppskattat att supporten alltid hållit humöret uppe och varit trevliga.

Sen kan man ju undra varför man ringer egentligen, om man läser på binerodrift.se att dom har problem så lär ju det snabbaste sättet att få igång sin sida vara att låta personalen jobba på utan att bli störda.
Johan_W är inte uppkopplad  
Oläst 2011-01-15, 13:36 #4
KPK KPK är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Dec 2007
KPK KPK är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Dec 2007
Citat:
Ursprungligen postat av Johan_W Visa inlägg
Tvivlar också på att det kan ha gått till på det viset, oavsett alla Bineros problem så verkar ju kunderna ha uppskattat att supporten alltid hållit humöret uppe och varit trevliga.

Sen kan man ju undra varför man ringer egentligen, om man läser på binerodrift.se att dom har problem så lär ju det snabbaste sättet att få igång sin sida vara att låta personalen jobba på utan att bli störda.
Ackumulerad frustration? Ja, det är inte så himla konstruktivt kanske men jag kan också förstå den aktuella kunden. Sedan så är det väl inte helt ovanligt att bortkopplingar o.dyl. sker. Vet dock inte om det var så i det här fallet...
KPK är inte uppkopplad  
Oläst 2011-01-15, 13:43 #5
Medlem

Medlem

Citat:
Ursprungligen postat av KPK Visa inlägg
Ackumulerad frustration? Ja, det är inte så himla konstruktivt kanske men jag kan också förstå den aktuella kunden. Sedan så är det väl inte helt ovanligt att bortkopplingar o.dyl. sker. Vet dock inte om det var så i det här fallet...
Jo då, kan förstå att folk kan bli frustrerade. Var mest bara en allmän fundering, om jag står och väntar på att få min bil lagad så kommer det ju att ta mycket längre tid om jag frågar mekanikern var 5:e min när han är klar istället för att låta han jobba på.

Sen är jag övertygad om att kvalitet och hastighet på en support skulle stiga markant om man använder support via mail i 99,95% av ärendena.
Johan_W är inte uppkopplad  
Oläst 2011-01-15, 14:57 #6
Medlem

Medlem

Citat:
Ursprungligen postat av elitasson Visa inlägg

Jo jag sitter och ljuger .... suck
NorBiz är inte uppkopplad  
Oläst 2011-01-21, 12:28 #7
klajon klajon är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: May 2004
klajon klajon är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: May 2004
Exclamation Binero suger - långa svarstider - "webbsidan kan inte visas"

För ett par veckor sedan beställde jag utrymme på Binero för att flytta över en sajt från One.com. Orsaken till bytet är att One.com har extremt långa svarstider. Blev rekommenderad Binero av några nöjda kunder men jag måste säga att det blev en än värre mardröm.

Efter flytten kan man nå sajten vid ett av tio försök. Däremellen är den fullständigt oåtkomlig eller har så långa svarstider att webbläsaren säger "Webbsidan kan inte visas".

Har haft en sanslös mailväxling med Bineros support och de svarar att de är medvetna om problemen och att de jobbar på saken. Varje gång har de lovat bättring till "nästa dag" men inget har hänt. Det senaste mailsvaret jag fick idag var att Binero den senaste månaden "aldrig haft någon annan kund som haft dessa problem". Jag har dock i olika nätforum sett att många haft problem med Binero både under december och januari.

Nu utnyttjar jag Bineros 45-dagars "pengarna-tillbaka-garanti" och tar mitt pick och pack och flyttar till Looipa där jag har andra sajter som alltid fungerar smärtfritt och laddar snabbt.

Bineros kundtjänst må svara snabbt men de är nonchalanta, arroganta och skyller på kunden istället för att leverera vad de tar betalt för.

Billigt skräp!
klajon är inte uppkopplad  
Stängt ämne

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:49.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017