FAQ |
Kalender |
![]() |
#71 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]()
![]() |
![]() |
#72 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Har de cron i nya miljön nu? Tidigare har man fått kontakta supporten.
![]() |
![]() |
#74 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Nej. Det finns inte cronjobs på Binero, jag har en väldigt lång supporttråd om det där jag hela tiden fyller på med olika schemaläggningar jag behöver
![]() Anledningen till att jag förväntar mig det är att jag länge använt utländska webbhotell. Tyvärr har jag på senare tid när jag skaffat svenskt hunnit med att uppleva hur både Loopia och Binero blivit sämre. Nu testar jag City network samt har några sidor på Binero. Konstigt att utvecklingen verkar stå stilla i Sverige. Jag är säker på att så inte är fallet men när webbhotellen, ( t.ex. Binero ) erbjuder sämre tjänster vid en uppdatering börjar man ju tvivla. Är det någon som använder Loopia nu för tiden och tycker jag ska ge dom ett nytt försök? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Loopia... inmålade i ett hörn och kan inte göra mycket åt det mer än att flytta hela verksamheten. Redundansen är dålig (dock är detta fallet för de flesta svenska hotell tyvärr) Dns systemet.. är det fortfarande lika illa? Kort svar, nej. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Jag håller inte riktigt med. Tycker Loopia har fungerat relativt bra den senaste tiden. Först och främst så har de en kontrollpanel och ett system som fungerar vilket är mer än vad man kan säga om många andra. Kontrollpanelen är snygg, snabb och intuitiv. Cron finns, om än med vissa begränsningar, det är smidigare än någon annanstans att hantera domäner så man slipper göra det på annat håll och det är bättre ordning på fakturorna än hos de flesta andra. Med det sagt så skulle jag ändå tveka om det gällde att lägga en lite större sajt hos Loopia.
![]() |
![]() |
#78 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Eftersom kunder tror sig med att dessa ger en 100% upptid. Så får jag lite suspekta meningar när jag läser om just City network.
När dom i sin tur även har en del driftstörningar så har dom redan spruckit 100% Överenskommelsen. Vet inte om det här bara är ett fint säljknep? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Även om vi själva är i branchen så måste jag nog säga att Loopias kontrollpanel är riktigt bra och enkel. De har tagit till sig kritik och jobbar ju verkligen på att åtgärda de problem man haft. Det visar ju sig "tyvärr" i att jag lyckas rekrytera färre och färre kunder från dom :P Kan inte säga det samma om andra bolag dock just nu. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Zynx - Intressant att i Sverige ser man en 100% upptidsgaranti som något suspekt. I USA tar man det för givet på ett antal olika tjänster. Låt mig förklara lite - webbhotellsdelen är en mindre bit av vår affär. Vi jobbar till stor del med cloud computing och dedikerade lösningar. Dessa två tjänster - och bara dessa två - har 100% garanti. Det innebär inte att de aldrig haft problem - utan bara att våra kunder vet att de kan kräva oss på pengar om det någongång blir problem som är vårt fel. Det är det säkraste sättet att veta att en leverantör är under press att få upp ens dirft efter problem. Det sätter genuin press och vi har alltså alltid detta som utgångspunkt när vi designar ett system.
Hoppas det förklarar lite - men tar gärna vidare diskussion om det. Tror vi kan bli tydligare och måste förbättra det. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|