| FAQ |
| Kalender |
|
|
|
|
#1 | ||
|
|||
|
Klarade millennium-buggen
|
Det handlar inte om vad du tror ska omsättas. Om du har nån form av konvertering på sidan, hur stor konverteringsprocent är rimlig? Om 1 % konverterar och varje konverterering är värd 100 kronor kan du betala 1 krona per besökare (allt räknat i unika)
Är det frågan om trogna besökare så kan du betala mer då du hoppas på att kunden konverterar flera gångar, men då tar det ett tag. Sätt upp realistiska delmål så kan du följa utvecklingen när du börjar köpa trafik. Utvärdera dagligen så vet du vad betalar för. |
||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#2 | |||
|
||||
|
Medlem
|
Citat:
Samtidigt så kan det vara klokt att chansa då det inte finns någon konverteringsprocent att luta sig mot. Det är en fråga om magkänsla och intuition antar jag. |
|||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#3 | ||
|
|||
|
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Kontentan är att inte vräka i väg goda pengar efter dåliga. Konverterar inte sidan så gör något åt den istället för att lägga in mer i marknadsföring. Konverterar sidan bra så kan du lägga ner mer pengar än vad du trodde från början. |
||
|
|
Svara med citat
|
| Svara |
|
|