Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire
Du har verkligen en aversion mot jQuery?  Eftersom du sagt detta ungefär 100 gånger nu så är det kanske läge att någon svarar.
|
Det beror nog på att jag genomgående bara fick svaret att använda jQuery till allt mellan himmel och jord så fort jag ställde en fråga om javascript. Och nej, jag tycker inte jQuery är någon vidare lösning utan mest används där kunde ha varit en enkel js-lösning.
Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire
Det underlättar dessutom för dom som inte har lust eller tid att sätta sig in i vanligt js och vill ha en massa färdiga plugins.
|
Där slår du nog huvudet på spiken. jQuery är säkert jättebra om man inte fattar något men ändå vill åstadkomma något. Jag har en stark känsla av att det är därför det är så omtyckt i dagens klipp-och-klistra-webdesign.
Jag kanske ska tillägga att jag jobbar en hel del med både jQuery och JavaScript i övrigt och för det mesta, även i större applikationer, är det enklare och bättre att skriva om taffliga jQuery-alster till vanlig JavaScript. Det ger både bättre prestanda och översiktiligare kod.