FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jag är vansinnigt onöjd med Binero efter ha varit hos dem i cirka 2 månader. Framför allt med deras databasserver som är allt annat än responsiv, och fryser cirka 20 sekunder var ~5:e minut. Och när den väl är uppe, så är den ändå riktigt slö.
Någon annan som upplever samma problem? Det känns som att de tagit på sig mer kunder än de klarar av. Deras kontrollpanel är också under all kritik, och hänger helt enkelt inte med då och då, och skickar mig till en felsida ungefär vart 10:e klick. Häromdagen gick hela deras webbmailsystem ner i cirka 10 minuter mitt på dagen också. Senast redigerad av kilya den 2010-12-08 klockan 00:40 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Nykomling
|
Kolla på mitt registreringsdatum. Nej, jag registrerade mig inte för att säga det, men det råkade bli mitt första inlägg. Min tanke var att Binero kanske tar till sig om man uttrycker sitt missnöje här.
Edit: Nu är deras LiteSpeed-server nere helt och har varit i 2 timmar. :-) Senast redigerad av kilya den 2010-12-09 klockan 06:26 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
http://www.binero.se/webbhotell/avtal 7.5 5.Binero har fullgoda system för dubbel lagring av data, så att denna kan återskapas i händelse av haveri, men Binero garanterar inte tillgången till data på Kunds hemsida och ansvarar inte för förlust av data. Med andra ord, Binero tar inget som helst ansvar för din data, upptiden på tjänsten etc. Det är vad som står i resten av avtalen också. Läser du sedan http://www.oderland.se/start/anvaendaravtal.html § 8 ODERLANDs Åtaganden 8.1 ODERLAND strävar att vara helt felfria, dock måste en del uppdateringar och systemarbeten genomföras. Vid driftstörningar, planerade uppdateringar m.m. meddelas detta på vår hemsida under driftstatus. Dessa görs i största möjliga utsträckning efter kontorstid, dock kan det inte garanteras. En tillgänglighet på 99,6 % garanteras, baserat på kalenderår. Så ser du en tydlig skillnad i kvalitet och garantier. Oderland garanterar en upptid, Binero gör inte. Kostnadskillanden? Ungefär en hundring mellan de minsta paketen. Dock så är Oderlands paket "mindre" dvs, dyrare å andra sidan har de nog mer utrymme i sina priser för att hålla koll på sina prylar. Jag ska inte svära på att det är så, men man ska veta att det är skillnad på webbhotell och webbhotell. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Jo, men det är ingen kontakt om bara ena sidan är med
![]()
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|