FAQ |
Kalender |
![]() |
#31 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Captain Thailand - Efter 15 år i USA kan jag säga att det är bra kvalitet på amerikanska leverantörer - MEN - de är inte utan problem. Någon rekommenderade Rackspace i någon annan tråd här - och visst - de är jättebra. Men man glömde nämna att de haft enorma problem under hela året med alla möjliga lustiga längre nertider i USA. Allt från någon bil som kraschade en stolpe som tog ner stora delar av deras miljö till mänskliga faktorn mm.
Rackspace fö kör som vi på många delar av våra tjänster ett SLA med 100% upptidsgaranti för dedikerat och molnmiljöer. Tror deras senaste haveri kostade dem nästan 8 miljoner dollar i garanti pengar. De har en snittintäkt på ca 7000 dollar per kund i USA (går sakta neråt då molntjänsterna drar ner) - så det är en del stålar i rullning där. :-) Generellt sett har tex amerikanska leverantörer hållt högre kvalitet på upptid MEN servicen är det som jag tycker de står ut med mest. Visst - passar inte oss i Sverige språkmässigt mm - men man tar för givet att det finns någon att ringa 24h/7 mm mm och där har vi mer att lära än något skulle jag vilja säga. De har alltid varit bättre på konsument sidan och gör många saker enklare än vi. I alla fall fram tills nu. Dock - tittar du på upptider så har du oftast inte bättre garantier i USA (eller verklig leverans) på upptider i delade miljöer än här. Bolagen är generellt mycket större där då de har en inhemsk marknad på 310 miljoner människor och vi har en ankdamm till kundbas. :-) Det innebär att vi leverantörer borde bättre utnyttjat den internationella marknaden också - som kunde gett oss bättre bas för att kunna skapa än bättre tjänster. Våra danska kollegor har visat vägen där med både One och Surftown som goda exempel. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Smygändringar i vilka resurser man får och kan utnyttja, varför inte dra iväg ett mejl och meddela ändringar eller åtminstone lägga upp det på sin egna sida och inte gömma det någonstans där dom flesta inte läser? Fruktansvärt dålig kontrollpanel som knappt går att använda på grund av timeouts och andra länk fel, en flytt till nya systemet som verkar bli nästa år istället då dom verkar prioritera nya kunder istället för att behålla dom dom har. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Nu verkar det som att det är något strul?
Har några sidor jag inte kommer åt nu. Edit: Japp, nu verkar det vara dags igen (http://binerodrift.se). Herregud hela sidan bara lyser rött. Jag kollade för några minuter sedan då var det inget, nu kollade jag igen och då står det ner tid på < 5h. Hur kommer det sig att det kan vara det? Är det total nertid eller nertid för senaste downtimen? Senast redigerad av Fredrik-s den 2010-11-23 klockan 10:13 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | ||
|
|||
Medlem
|
Samma här, mina sidor + ftp fungerar inte.
Seriöst, det kan inte gå en vecka utan strul med Binero |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Hur lyckas dom sänka hela skiten så här ofta?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Nu verkar det vara upp igen. Bara en liten total-krasch...
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
ni blev inte helt till er i brallan för 10 minuter downtime va?
![]() och binerodrift siten är total nertid för alla tjänster för perioden om jag inte minns fel. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
![]() Nästan bättre än julafton ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Dom får nog börja skärpa sig lite, grundläggande är ju att man ska ha en infrastruktur som klarar framtiden.
Samtidigt är det viktigt att man testar sakerna med, inte hoppas det funkar när något händer. Känns ju onödig ha redundans som inte funkar. Nu har det både visat sig att redundansen i SAN inte fungerade i verkligheten och att redundans i nät inte fungerat. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|