FAQ |
Kalender |
![]() |
#71 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
att boka. De ligger under landstingen. Problemet är väl snarare när utlänningar får bosätta sig var de vill och då (givetvis) väljer att bo med sina egna. De hamnar ute i ghettona och träffar inga utanför sin egen folkgrupp. De fortsätter att prata sitt egna språk och lär sig aldrig svenska. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
De är ifrån iran och somalien och vill inte att deras "folk" (utlänningar) ska hamna i den fällan. Angående niqab så är det en höna av en fjäder. Och för mig så är niqab en symbol för kvinnoförtryck. Kvinnorna vi har i detta land har kanske själva bestämt att ha på sig det. Okej.. Men vem uppfann detta? inte var det kvinnorna.. de var TVUNGNA! Nyckelordet där är tvång. Men jag tycker inte man ska tvinga dessa kvinnor att klä av sig. Man behöver dock informera dem om deras frihet på ett bra sätt. Även om de redan "vet" så är det fortfarande så att många garanterat är rädda för replesalier från familjemedlemmar om de tar av sig. Och en annan grupp kommer stanna hemma för de inte vill till skolan. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]()
![]() |
![]() |
#74 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
![]() |
#75 | ||
|
|||
|
Citat:
dagens flyktings- och bostadspolitik. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | ||
|
|||
Medlem
|
Rent generellt tycker jag att folk skall få bosätta sig precis vart dom vill och jag har full förståelse att man bosätter sig i närheten av personer från samma bakgrund. Frågan är skall man få ha gratis tolk (är det verkligen gratis?) för att man inte kan språket i det land man har valt att bosätta sig i. Om det nu är så att det är gratis, finns det då någon tidsbegränsning för hur länge man kan få det?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | ||
|
|||
|
Citat:
som bara inte kan språket. För handikappade ligger det under Landstingen men det verkar som kommunerna sköter tolkning för dem som inte är handikappade. Göteborgs kommun tar själv- kostnadspris. Det finns så många orter i Sverige som har överskott på både bostäder och arbets- tillfällen. Varför måste då alla hamna just i trångbodda, nedgångna ghetton med hög arbetslöshet? Vad jag förstått på politiker så är det meningen att invandringen ska berika Sverige. Men hur ska Sverige någonsin kunna tjäna på invandringen om ingen av dem får jobb och lär sig svenska? Jag har en känsla av att en utlänning som bosätter sig i Eksjö har ungefär tusen gånger större chans att få både jobb och svenska kontakter än en som hamnar här i ett av storstädernas ghetton. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |||
|
||||
|
Det stämmer alldeles utmärkt med mina egna erfarenheter och vad man brukar kunna läsa i media.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Ärligt talat så har jag faktiskt gjort det en tid och tycker de flesta i dessa områden är betydligt trevligare än de alltför många stela revirpinkande svenskar som bor i radhusområdena exempelvis. Att tvinga invandrare att bosätta sig på vissa ställen är precis lika orimligt som att tvinga svenskar att bosätta sig i de mest invandrartäta områdena. Ska man göra det ena bör man även göra det andra. Det finns givetvis problem i dessa områden men de bör framför allt lösas på individuell nivå och det är främst där som det finns stora brister i systemet.
Full-stack developer, free for smaller assignments Senast redigerad av tartareandesire den 2010-12-04 klockan 13:31 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | ||
|
|||
|
Personligen gillar jag inte dessa tält eller pacman figurer. Men jag anser att man skall få klä sej som man vill. Det handlar kanske om 50 personer som bär Niqab i Sverige.
Inskräkningar i andras rättigheter att klä sej som man vill, är inte OK! Kvinnoförtryck? Kanske , kanske inte. Vem har bestämt att det är kvinnoförtryck? PK Maffian? |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|