FAQ |
Kalender |
![]() |
#31 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Jag är arbetsgivare. På mitt företag så har vi inte spärrat Facebook, eftersom det inte finns någon på arbetsplatsen som missbrukar det. Men som arbetsgivare så hade jag sett extremt allvarligt på en situation där någon anställd (eller inhyrd konsult) medvetet försöker forcera avspärrningar, lås, filter, eller säkerhetsrutiner på företaget. Hade vi spärrat Facebook och jag hade kommit på en anställd med att besöka sidan via sin mobiltelefon så hade jag förmodligen inte brytt mig. Men att försöka gå runt ett filter på en av företagets datorer är en helt annan sak. Förmodligen inte grund för uppsägning i det här fallet, men helt klart en allvarlig överträdelse. Men om din chef säger att det är ok att besöka Facebook via en proxy så är det naturligtvis ok. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |||
|
||||
|
Kan man inte vara utan FB etc. i 8 - 9 timmar så bör man söka hjälp för ett ohälsosamt beroende.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | ||
|
|||
Medlem
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | ||
|
|||
Medlem
|
Tycker det verkar som fler och fler arbetsgivare moderniserar sin syn på sociala medier och i en del fall vet jag tom man uppmanat anställda att blogga och vara aktiv(självklart inte på ett sätt att det går ut över arbetet på något betydande sätt). Sen finns det ju såklart alltid människor som ej förstår var gränsen går.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |||
|
||||
|
Driver du med mig? Ens privatliv får man allt sköta utanför arbetstiden och kan man som sagt inte vara utan FB i 8-9 timmar så är ett beroende och vård bör sökas.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Att du sen väljer att dra det till extremer är barnsligt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Personligen tycker jag att FB är en viktig del utav min vardag. Haha alltid kul att fördriva små pauserna med en kopp kaffe och FB
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |