FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Det finns 2 vägar att gå för att komma igång med magento, 1. Man köper en template på t.ex templatemonster.com samt webbhotell och fixar allt själv, detta kräver en del tekniska kunskaper samt att det tar tid att sätta sig in i. 2. Man anlitar ett företag som sätter upp butiken åt er. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Sen gick lösningen segt också, så man måste välja ett hotell som passar bra, oftast blir det då lite dyrare. Nu bygger jag lite på PrestaShop och det är väldigt bra, lite lättare struktur än Magento som var ganska krångligt att komma in i. Där har du mina åsikter.. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Varför inte göra det smidigt för dig?
Ladda hem Joomla med tillägget Hikashop (admin på svenska). Sedan hämtar du en lämplig template som du kan modda lite så har du en e-butik som är snabb, enkel och med framtida möjligheter. Har aldrig varit enklare enligt mig, Prestashop, Zencart, OsCommerce, Virutemart, Tienda, ja allt annat är buggigt, krångligt och segt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
Vet ni om några bra tutorials eller guider som behandlar presta något? så man kan fördjupa sig lite! mvh |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Joomla + virtuemart tycker jag.
Enligt min erfarenhet är det den bästa open source lösningen. Sedan får du köpa till extra moduler för att få den till att bli så bra som möjligt. Avråder dig från magento. Prestashop är ett väldigt enkelt och smidigt system, kanske för enkelt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Vad ska du sälja för produkter btw?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Nykomling
|
Har precis skaffat f-skattsedel och har fått ett jobb framöver där en kund skall byta system.
Detta ligger långt fram i tiden, så det finns gott om utrymme för att sätta sig in i ett system. Ska bli intressant att sätta sig in i detta nu, finns en hel del dokumentation ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
tack för tipset fredrik! |
||