FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Joomla + virtuemart tycker jag.
Enligt min erfarenhet är det den bästa open source lösningen. Sedan får du köpa till extra moduler för att få den till att bli så bra som möjligt. Avråder dig från magento. Prestashop är ett väldigt enkelt och smidigt system, kanske för enkelt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Vad ska du sälja för produkter btw?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Nykomling
|
Har precis skaffat f-skattsedel och har fått ett jobb framöver där en kund skall byta system.
Detta ligger långt fram i tiden, så det finns gott om utrymme för att sätta sig in i ett system. Ska bli intressant att sätta sig in i detta nu, finns en hel del dokumentation ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
tack för tipset fredrik! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Just nu håller jag på och bygger en e-butik i WordPress med tillägget Shopp. Även här krävs en del kodändringar för att det ska bli någorlunda bra. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Skulle vilja varna lite för hyrlösningar.. Om man inte har massor med pengar, så bör man själv ha kontroll över koden. Köper man en lösning av en mindre aktör, så skall man ha rätt till källkod. Produkter som är byggd på sluten källkod som är producerade av midre aktörer är rent av livsfarligt.
Kollade lite E butiker åt några "järnhandlare" för några år sedan. T.e.x den största aktörer E butiker är rent teknisk bedrövligt, vill man ha så enkla saker som "google" sitemap, så tar det extra betalt för det, ur SEO synvinkel vara det shop ett skämt. Bästa är köpa någon baserad på open source, med hjälp av en konsult..Men bör dock ha klar bild framför sej hur butiken skall se ut, sätta in hur saker och ting fungera teknisk, så man förstår det hjälpligt, annars är det som åka med friåkare i taxi branschen, det riskera floppa och det blir dyrt. Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
http://www.ecwid.com/
Kostar knappt något, du fixar upp din shopp på minuter, anpassad för mobiler, facebook m.m. och du har full kontroll över allt. Akta dig för lösningarna som svenska ebutiker kör med, då är du fast länge och dom tar bra betalt för minsta lilla sak. shopify.com är ju jävligt stora och bra dom med, men den första är bättre. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag kör Magento sedan ett år tillbaka och har även mplementerat det för ett antal kunder. Vill dock varna för att Magento är väldigt resurskrävande så du bör ha en bra dedikerad server samt lägga ett antal timmar på performance tuning av Magento och MySQL.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
|