Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire
Nu tror jag du tänker lite väl enkelspårigt. IDG riktar sig inte specifikt till webbutvecklare utan har en betydligt bredare målgrupp. Jag som besökare bryr mig t.ex. inte det minsta om hur koden ser ut och heller inte om det är en massa kosmetiska detaljer. Jag är ute efter att utföra något genom en smidig, snabb och väl fungerande tjänst eller att söka information. Swedbank och SVT tycker jag är alldeles utmärkta på det viset. Det har ingenting alls med vare sig koden eller utseendet att göra. Hur många som använder en sajt och hur mycket pengar den genererar är givetvis också två viktiga mått på hur "bra" en sajt är. Sedan innebär det självfallet inte att du eller jag håller med. Att göra en lista som alla håller med om är naturligtvis en omöjlighet. IDG har väl också blivit alltmer ytliga för vart år som gått.
|
Jag tycker det är en definitiv skillnad på begreppen tjänst och sajt. Enligt din logik så borde väl google.se, ratsit.se, piratebay.org etc slå alla med hästlängder men inte fan är de med i listan. Nej, jag tar en sajt för vad den är - en sajt. Tjänsten bakom den är för mig högst orrelevant - jag kan se på en riktigt grymt designad sajt med väldigt innovativa funktioner som funkar i alla webbläsare perfekt som använder stubkod/info som en bra sajt.
En sajt ska i grund och botten förädla information till det syftet som den information behövs - det är hur den gör det och hur den förmedlar den nu i år 2010 som jag tycker är viktigt - inte vilken typ av information den är...