FAQ |
Kalender |
![]() |
#81 | |||
|
||||
Nykomling
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Hej på er,
Tack för bra tips om mäklare och Thailand i övrigt, osv! Angående blogg kommer vi att släppa loss PBC-bloggen fritt till de som är på plats så att alla får skriva sin version av upplevelsen på bloggen. En annan detalj som vi kommer att köra är att samtliga som är på PBC kommer att få hålla en presentation för övriga deltagare, om valfritt ämne som man tror kan intressera, inspirera eller lära andra. Ett sorts TED-talk med andra ord! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Hej,
Beträffande långtidsboende i Thailand: Bara lägger till att billigast och säkrast kommer man undan genom att åka till den ort man önskar bo på, ta in på ett (billigt?!) hotell och sedan åka runt (med moppe etc) och kika på boende själv. Då slipper man riskera "köpa grisen i säcken" och förlita sig på försäljare som talar i egen sak. Är det ett land där det finns tomma lägenheter och hus så är det här. Det har byggts alldeles för mycket de senaste decenniet och sen kom den ekonomiska krisen...
![]() |
![]() |
#84 | ||
|
|||
Medlem
|
Det här låter väldigt väldigt intressant , hade gärna åkt med om det inte vore för jobbet
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Det var ett intressant tips. Typ på samma sätt har vi gjort nu när vi åkt till Malta. Här behövde vi dock inte hyra moped utan mäklarna skjutsade runt oss. Tycker du man ska hjälp av en mäklare i den processen? Som simpel svensk tänker man också: Finns det inte risk för att man inte hittar något när man väl kommer dit? Eller att det blir ännu dyrare för att de Bra Och Billiga (TM) redan är bokade? Har aldrig varit i Thailand så jag vet inte hur det fungerar där. Vad tror du? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
ska ni hyra hus för ett gäng personer så skulle jag iaf se till o göra det i förväg. är ju en del saker som måste funka.. bredband måste finnas osv osv.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Paradise Business Camp säger ni? Det är nu jag ringer Strix och ber om 200k för ett castat och klart programformat. Ingen får ta med sig mer än en hårdvarukomponent och bara den som vinner en deltävling får tillgång till modemet.
Senast redigerad av Gustav den 2010-10-06 klockan 15:54 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Hej,
Om man anser sig ha råd och har dåligt med tid är det ju en lösning. Dock har mäklarna sällan tillgång till samtliga objekt (lägenheter och hus) i området. De erbjuder sällan budgetalternativen heller, om man nu är intresserade av att bo för under 10,000 baht i månaden eller motsvarande.
![]() |
![]() |
#90 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Om jag väntar i något år eller två så har jag antagligen flickvän/jobb/whatever vilket gör det hela ännu svårare. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|