Medlem
|
|
Reg.datum: Oct 2009
|
|
Medlem
Reg.datum: Oct 2009
|
Då skulle man även kunna säga att majoriteten av de högerextrema, främlingsfientliga, nazisterna, röstar på partier som är mycket värre än Sverigedemokraterna, ännu längre ut på högerskalan. Och då är ju inte Sverigedemokraterna så farliga ändå.
Det jag menar är att vi accepterar Vänsterpartiet, men inte Sverigedemokraterna. Jag menar att SD har gått fram, för att fler nu än tidigare håller med om att invandrings- och integrationspolitiken är misslyckad. Man kan inte säga att SD står för odemokratiska värderingar. Att försöka stoppa SD, med alla till buds medel, det är däremot odemokratiskt, därav min harang om Dror Feiler.
Nu får vi se i morgon hur mandatfördelningen verkligen blir, om Alliansen ändå får majoritet behöver vi inte bry oss så mycket om SD. De etablerade partierna kan väldigt enkelt om fyra år ta tillbaka de röster som förlorades till SD i detta val. Det enda man behöver göra är att fundera på vad som gjorde att drygt 5% av väljarkåren valde SD och förändra sin politik därefter.
|