Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire
Det är möjligt att ingen i SD:s ledning haft kopplingar till nazister men däremot vet jag av egen erfarenhet att det finns ett hyfsat stort antal med tendenser åt det hållet bland deras anhängare och bland äldre sympatisörer är majoriteten rasister skulle jag vilja påstå men de är väl lyckligtvis ett utdöende släkte som formats av ett samhälle som såg helt olikt ut dagens. Man blir som man umgås. Så som Jimmie Åkesson & Co beter sig så hör de väl också mer hemma på dagis än i riksdagen. Jag skulle aldrig få för mig att rösta på vare sig Vänsterpartiet eller Sverigedemokraterna men jag är 110% säker på att de senare är betydligt farligare för samhället och dess utveckling.
Se bara på vad som hänt i t.ex. Belgien och Frankrike nyligen. Fortsätter den utvecklingen i Europa är jag tämligen övertygad om att EU inte kommer att överleva och det är verkligen ett steg i fel riktning.
|
I så fall tycker jag att du ska ta och skicka ett mail till Sverigedemokraterna med namn på dessa personer så att de kan uteslutas, partiet är precis som namnet förtäljer
demokrater och således är nazister inte välkomna. För övrigt så finns det ett antal judar som är aktiva inom SD och flera av partiets ledande personer (bla. andremannen Björn Söder) har tagit ställning för Israel i Israel-Palestina-konflikten så att partiet skulle ha nazistiska tendenser är bara löjligt att påstå.
Du får gärna förklara för mig varför du anser att Sverigedemokraterna är en fara för det svenska samhället?