FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Det finns många lediga domännamn under .com som man kan bygga ett varumärke kring. Det behöver ju inte nödvändigtvis innehålla "car". IKEA.se innehåller ju inte "möbler" men funkar ändå skapligt bra...
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Medlem
|
Men IKEA äger ändå ikea.se, och behöver inte använda sig av theikea.se, ik-ea.com eller andra lustiga omskrivningar av samma varumärke på ett sätt som TS verkar vilja.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Jag tycker att Wasabi har en mycket bra poäng, du däremot jämför äpplen och päron. Jag vet inte hur jag ska förklara på ett enkelt sätt, men ikea.se hade varit lika mycket värd som plubban.se om inte I.K. med medarbetare hade arbetat upp varumärket. Personligen har jag dock inget emot "the", Facebook startade t.ex. på thefacebook.com och köpte loss facebook.com vid ett senare tillfälle. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Även om sökmotorer ser en klar skillnad på "thecarshop.com" och "carshop.com" så kommer människor att blanda ihop dem och tro att bådas varumärken är "Car Shop", vilket kommer skapa problem. Bättre att köra på något unikt som plubban.se från början, och bygga ett eget varumärke utan onödiga missuppfattningar. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|