![]() |
"the" eller bindestreck?
Vilket av följande domännamn skulle ni välja om inga andra vettiga alternativ fanns? Motivera gärna.
thecarshop.com car-shop.com |
Är inte mycket för någon av dem. Är det den engelskspråkiga världen du riktar dig mot? Fundera på om det finns ett namn utan streck eller the.
Var försiktig med att posta icke reggade namn här. Finns alltid folk som kan regga dem innan dig. |
Hemsidan kommer vara engelskspråkig, ja. Jag har hittat en liknande fras som finns ledig (typ "carstore.com") fast den frasen har inte lika många sökningar, konkurrensen är mycket hårdare och den är lite bredare och inte fullt lika specifik som "carshop.com".
Just nu så lutar det åt alternativet med ett bindestreck då jag tror att den kommer ranka bättre i sökmotorerna än domänen som börjar på "the". |
Fan vilken beslutsångest jag har, kan inte bestämma mig om jag ska köra på thenyckelord1nyckelord2.com eller nyckelord1-nyckelord2.com. Hjälp mig! :p
|
Registrera båda och säg vilka det blev så kanske vi kan komma med bra input som gör att du väljer den ena framför den andra.
|
Citat:
|
Jag tycker det har blivit mycket hype kring sökordsdomäner, som jag misstänker är fallet även här. Vad hände med viljan att jobba in ett varumärke. Det finns bara ett domännamn som är bok.se, betyder det att alla andra bokhandlare ska lägga sig ner och dö? Eller väljer de att arbeta in Adlibris, Bokus eller något annan namn?
|
Inte så kul att skapa ett internationellt varumärke utan att ha .com domänen, i det här fallet carshop.com
|
Citat:
|
Citat:
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:15. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson