FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Här är några exempel från min egen butik på misslyckade transaktioner: d04: Declined: Contact Card Issuer - Insufficient funds, Card expired, etc. O6: Declined: Contact Card Issuer - Insufficient funds, Card expired, etc. 56: Declined: Contact Card Issuer - Insufficient funds, Card expired, etc. 05: Declined: Contact Card Issuer - Insufficient funds, Card expired, etc. 51: Declined: Contact Card Issuer - Insufficient funds, Card expired, etc. Ringer man till kortets "card issuer" för att fråga vad en felkod betyder, så svarar de att det i deras system står "insufficient fund, card expired" och att det betyder att det inte finns täckning på kortet eller att det har utgått. *suck* Det är i nio fall av tio omöjligt för säljaren att få fram information om varför en korttransaktion inte har gått igenom. Visst kan man skriva att köpet inte kunde medges eller att det nekades, men det är ofta inte sant. Sanningen är att ett fel har inträffat och att ingen vet varför. Edit: Jag testade precis en beställning i min egen butik med ett påhittat kortnummer och fick felkod O6: Declined: Contact Card Issuer - Insufficient funds, Card expired, etc. Inlösaren eller betalväxeln kan alltså inte ens se skillnad på om kortet saknar täckning, eller om kortet inte existerar. Senast redigerad av Gustav den 2010-07-15 klockan 16:15 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
|
Men att säga "allmänt fel", ett felmeddenade som förekommer ganska frekvent i Bineros kontrollpanel rent allmänt, ger bara mig en indikerign på att det är något fel på bineros system.
Uppenbarligen var jag inte heller en idiot som uppgav felaktigt kortnummer, saknade täckning etc, eftersom köpet gick igenom hos en annan registrar. De borde ju kunna se skillnad på interna fel i bineros system och ett felmeddelande från betalväxeln. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
|
Citat:
Allmänt fel är ju bara en värdelös formulering där kunden inte vet var felet ligger, hos dem själva eller hos Binero. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
![]() |
#15 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
Men för att återgå till topic, vilken registrar rekommenderar ni? Är det någon som har erfarenheter av domänhosting hos glesys? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Jag har ikväll varit på gröna lund och vid fyra tillfällen försökt använda ett VISA kort. Endast vid fjärde tillfället fungerade det. Innan stod det "medges ej" - vilket ledde till ett nervöst samtal till banken eftersom det skulle finnas en marginal på åtminstone ett par tusen.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Ser ut som felmeddelandena kan bli bättre men något att tänka på som även vi fått erfara är de striktare reglerna runt VISA. Payex som vi använder har infört regler som gör att många av våra kunder måste skaffa "visa verified" för att få igenom transaktioner. Likadant med utländska transaktioner - de som innan gick igenom direkt kan i vissa fall behöva ta ett steg med banken. Säkerhetsåtgärder från VISA...
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |||
|
||||
|
Citat:
http://www.internetsweden.se/vargen-...-ar-redan-har/ |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
|
Varför kan man inte köpa domäner via Chrome hos er på Binero??
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|