| FAQ |
| Kalender |
|
|
|
|
#1 | ||
|
|||
|
Banned
|
Kjette: Jävligt informativt felmeddelande måste jag säga. Bättre fel än så borde ni kunna ge.
Ett allmänt fel uppstod... Hade man skrivit så till ens kunder hade man blivit lynchad. En välriktad spark i ändan på den som kom på det felmeddelandet vore på sin plats. Fel att skriva att köpet inte kunde medges, köpet nekades eller något liknande? |
||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#2 | ||
|
|||
|
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Man kan också skriva "Du din idiot har ju inga pengar säger din bank". Inget är speciellt bra. Har alltid haft diskussioner med mina kunder vad man ska skriva. Det finns ju 50 tal statusändringar som betalväxlar bruka skicka
|
||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#3 | |||
|
||||
|
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Allmänt fel är ju bara en värdelös formulering där kunden inte vet var felet ligger, hos dem själva eller hos Binero. |
|||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#4 | ||
|
|||
|
Supermoderator
|
Citat:
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments |
||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#5 | |||
|
||||
|
Flitig postare
|
Citat:
Men för att återgå till topic, vilken registrar rekommenderar ni? Är det någon som har erfarenheter av domänhosting hos glesys? |
|||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#6 | |||
|
||||
|
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Här är några exempel från min egen butik på misslyckade transaktioner: d04: Declined: Contact Card Issuer - Insufficient funds, Card expired, etc. O6: Declined: Contact Card Issuer - Insufficient funds, Card expired, etc. 56: Declined: Contact Card Issuer - Insufficient funds, Card expired, etc. 05: Declined: Contact Card Issuer - Insufficient funds, Card expired, etc. 51: Declined: Contact Card Issuer - Insufficient funds, Card expired, etc. Ringer man till kortets "card issuer" för att fråga vad en felkod betyder, så svarar de att det i deras system står "insufficient fund, card expired" och att det betyder att det inte finns täckning på kortet eller att det har utgått. *suck* Det är i nio fall av tio omöjligt för säljaren att få fram information om varför en korttransaktion inte har gått igenom. Visst kan man skriva att köpet inte kunde medges eller att det nekades, men det är ofta inte sant. Sanningen är att ett fel har inträffat och att ingen vet varför. Edit: Jag testade precis en beställning i min egen butik med ett påhittat kortnummer och fick felkod O6: Declined: Contact Card Issuer - Insufficient funds, Card expired, etc. Inlösaren eller betalväxeln kan alltså inte ens se skillnad på om kortet saknar täckning, eller om kortet inte existerar. Senast redigerad av Gustav den 2010-07-15 klockan 16:15 |
|||
|
|
Svara med citat
|
| Svara |
|
|