Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Välja registrar?

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2010-07-15, 00:16 #1
hnn hnn är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 2 587
hnn hnn är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 2 587
Kjette: Jävligt informativt felmeddelande måste jag säga. Bättre fel än så borde ni kunna ge.

Ett allmänt fel uppstod... Hade man skrivit så till ens kunder hade man blivit lynchad.
En välriktad spark i ändan på den som kom på det felmeddelandet vore på sin plats.

Fel att skriva att köpet inte kunde medges, köpet nekades eller något liknande?
hnn är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-07-15, 13:43 #2
studiox studiox är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Aug 2004
Inlägg: 1 356
studiox studiox är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Aug 2004
Inlägg: 1 356
Citat:
Ursprungligen postat av hnn Visa inlägg
Kjette: Jävligt informativt felmeddelande måste jag säga. Bättre fel än så borde ni kunna ge.

Ett allmänt fel uppstod... Hade man skrivit så till ens kunder hade man blivit lynchad.
Det är ju en avvägning tycker jag. Man skulle ju kunna skriva ut REJECTED_BY_ACQUIRER också, det lär ju inte hjälpa 99.9% av bineros kunder.

Man kan också skriva "Du din idiot har ju inga pengar säger din bank". Inget är speciellt bra. Har alltid haft diskussioner med mina kunder vad man ska skriva. Det finns ju 50 tal statusändringar som betalväxlar bruka skicka
studiox är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-07-15, 21:39 #3
kw_wasabis avatar
kw_wasabi kw_wasabi är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Feb 2008
Inlägg: 2 134
kw_wasabi kw_wasabi är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
kw_wasabis avatar
 
Reg.datum: Feb 2008
Inlägg: 2 134
Citat:
Ursprungligen postat av studiox Visa inlägg
Det är ju en avvägning tycker jag. Man skulle ju kunna skriva ut REJECTED_BY_ACQUIRER också, det lär ju inte hjälpa 99.9% av bineros kunder.

Man kan också skriva "Du din idiot har ju inga pengar säger din bank". Inget är speciellt bra. Har alltid haft diskussioner med mina kunder vad man ska skriva. Det finns ju 50 tal statusändringar som betalväxlar bruka skicka
Om REJECTED_BY_ACQUIRER betyder medges ej så är det väl bara att skriva "medges ej", om det betyder att kontakten med banken inte funkar så skriver man "Vi kunde inte upprätta någon kontakt med din bank". Om det betyder både och så skriver man det.

Allmänt fel är ju bara en värdelös formulering där kunden inte vet var felet ligger, hos dem själva eller hos Binero.
kw_wasabi är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-07-15, 21:50 #4
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Citat:
Ursprungligen postat av studiox Visa inlägg
Det är ju en avvägning tycker jag. Man skulle ju kunna skriva ut REJECTED_BY_ACQUIRER också, det lär ju inte hjälpa 99.9% av bineros kunder.

Man kan också skriva "Du din idiot har ju inga pengar säger din bank". Inget är speciellt bra. Har alltid haft diskussioner med mina kunder vad man ska skriva. Det finns ju 50 tal statusändringar som betalväxlar bruka skicka
Det går ju att skriva något i stil med "Betalningen gick inte igenom. Var vänlig försök igen eller kontakta din bank / kortutgivare." Det är inte direkt svårt att skriva både informativt och vänligt...
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-07-15, 23:07 #5
forngrens avatar
forngren forngren är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 382
forngren forngren är inte uppkopplad
Flitig postare
forngrens avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 382
Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire Visa inlägg
Det går ju att skriva något i stil med "Betalningen gick inte igenom. Var vänlig försök igen eller kontakta din bank / kortutgivare." Det är inte direkt svårt att skriva både informativt och vänligt...
Just det här kortet har jag som sagt aldrig haft problem med tidigare, och pengar finns det gott om.

Men för att återgå till topic, vilken registrar rekommenderar ni? Är det någon som har erfarenheter av domänhosting hos glesys?
forngren är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-07-15, 16:12 #6
Gustavs avatar
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 3 171
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Gustavs avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 3 171
Citat:
Ursprungligen postat av hnn Visa inlägg
Kjette: Jävligt informativt felmeddelande måste jag säga. Bättre fel än så borde ni kunna ge.

Ett allmänt fel uppstod... Hade man skrivit så till ens kunder hade man blivit lynchad.
En välriktad spark i ändan på den som kom på det felmeddelandet vore på sin plats.

Fel att skriva att köpet inte kunde medges, köpet nekades eller något liknande?
Nej. Som säljare kan man i princip aldrig se varför en transaktion har nekats. Och de gångerna som felmeddelandet inte är direkt kryptiskt så brukar det i värsta fall vara direkt felaktigt.

Här är några exempel från min egen butik på misslyckade transaktioner:

d04: Declined: Contact Card Issuer - Insufficient funds, Card expired, etc.
O6: Declined: Contact Card Issuer - Insufficient funds, Card expired, etc.
56: Declined: Contact Card Issuer - Insufficient funds, Card expired, etc.
05: Declined: Contact Card Issuer - Insufficient funds, Card expired, etc.
51: Declined: Contact Card Issuer - Insufficient funds, Card expired, etc.

Ringer man till kortets "card issuer" för att fråga vad en felkod betyder, så svarar de att det i deras system står "insufficient fund, card expired" och att det betyder att det inte finns täckning på kortet eller att det har utgått. *suck*

Det är i nio fall av tio omöjligt för säljaren att få fram information om varför en korttransaktion inte har gått igenom. Visst kan man skriva att köpet inte kunde medges eller att det nekades, men det är ofta inte sant. Sanningen är att ett fel har inträffat och att ingen vet varför.


Edit: Jag testade precis en beställning i min egen butik med ett påhittat kortnummer och fick felkod O6: Declined: Contact Card Issuer - Insufficient funds, Card expired, etc. Inlösaren eller betalväxeln kan alltså inte ens se skillnad på om kortet saknar täckning, eller om kortet inte existerar.

Senast redigerad av Gustav den 2010-07-15 klockan 16:15
Gustav är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:20.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017