FAQ |
Kalender |
![]() |
#41 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Jo senaste mejlet känns som rena dödsrycket från deras sida. Mejlet jag fick
handlade om en relativt viktig sida för mig (seo-mässigt) så skulle nog kunna betala deras avgift, fram tills dess att jag såg att länken nu låg på någon pr0-sida. Och med tanke på det PR-dyket de gjorde så håller jag med tidigare talare om att det förmodligen rör sig om ett straff och därför misstänker jag att även "trust" har tagit stryk. Skadar inte att ha en länk där men tror inte det hjälper speciellt mycket längre heller. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Om jag inte minns fel så förutspådde jag att något åt det här hållet skulle ske när KTH lämnade ifrån sig katalogen. De borde ha hittat en annan lösning, särskilt med tanke på den personal de kan stoltsera med men det står väl tämligen klart att läroverken tyvärr inte förstår sig på internet och nätbranschen.
![]() |
![]() |
#43 | |||
|
||||
VIP
|
Skillnaden med Yahoo Directory är framför allt att det är manuellt granskade länkar på ett helt annat sätt. Jag har fått sidor nekade av Yahoo!, men aldrig av Infoo.
Enda kravet för att bli listad i infoo.se tycks vara att du har en webbplats och en e-post adress. Innehåll tycks vara oväsentligt. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |||
|
||||
Nykomling
|
Oj, de tänker visst "spamma" oss tills vi betalar eller klickar Nej Tack. Andra omgången mail rullar in as we speak. Mååånga mail blir det. :-/ Lite frestad att klicka Nej, men det är ju synd om länken försvinner snabbare då...
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Minns jag rätt så vill google ha tips om vem som har köpta länkar....
Då har de en hel katalog att utgå ifrån nu. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Samma här! Jag äger dessutom mer än en hemsida, så jag får alltid tre mail åt gången. Har i skrivande stund fått hela 9 mail! Rekord?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Att straffa Yahoo skulle kunna bli bekymmersamt för Google, eftersom de är konkurrenter. Men visst bryter Yahoo mot Googles riktlinjer när de säljer dyra länkar utan nofollow.
Jag tror inte att Infoo har blivit straffade. Jag tror helt enkelt att alla smaskiga inlänkar försvann när KTH lämnade projektet. Myndigheter, webbutvecklare, företag och organisationer länkar gärna till universitet och liknande institutioner. Men ingen länkar till ett kommersiellt företag i onödan. Så länge som man har ett vinstintresse så finns det få som bjuder på inlänkar. Särskilt inte den typen av webbsidor som man vill ha inlänkar ifrån. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
Problemet är att jag har nu fått höra att flera av mina kunder har betalat för att ligga kvar där, jag hade tidigare rekommenderat alla mina kunderna olika kataloger dom ska regga sig i helt gratis och infoo var en av dom, och en del av dom har nu betalat för att ligga kvar där vilket måste vara bortkastade pengar. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
|
|||