Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Mac vs PC

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2010-05-20, 01:14 #1
Spindels avatar
Spindel Spindel är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Mar 2004
Spindel Spindel är inte uppkopplad
Spindels avatar

Reg.datum: Mar 2004
Blir på något sätt fel att jämföra Mac vs PC. En mer "rättvis" jämförelse vore väl Mac vs Xbox 360.

För på ett sätt är ju en Mac väldigt begränsad likt Xbox 360. Xbox 360 är optimerat exakt efter hårdvaran, likaså Mac. 360 är grym på spel, men inte så mycket annat. Mac är grym på design (dvs program för design osv.) men inte så mycket annat.
Spindel är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-05-20, 01:16 #2
ooskar ooskar är inte uppkopplad
Banned

Reg.datum: Mar 2009
ooskar ooskar är inte uppkopplad
Banned

Reg.datum: Mar 2009
Citat:
Ursprungligen postat av Spindel Visa inlägg
Blir på något sätt fel att jämföra Mac vs PC. En mer "rättvis" jämförelse vore väl Mac vs Xbox 360.

För på ett sätt är ju en Mac väldigt begränsad likt Xbox 360. Xbox 360 är optimerat exakt efter hårdvaran, likaså Mac. 360 är grym på spel, men inte så mycket annat. Mac är grym på design (dvs program för design osv.) men inte så mycket annat.

eh är mac grym på program för design? Har du ens rört en mac nån gång? Den mest idiotiska jämförelsen jag nånsin hört!
ooskar är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-05-20, 07:51 #3
akelagercrantzs avatar
akelagercrantz akelagercrantz är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jun 2009
Medlem
akelagercrantzs avatar

Citat:

Det där var ju bara löjligt...

Begreppet Mac innefattar både hårdvara och mjukvara. Båda av dessa är utvecklade av Apple och något som kunden kan eftertrakta och använda som köpargument.

Att Mac OS är optimerat efter hårdvaran ser jag som ett STORT plus. Att dra slutsatsen att ett OS optimerad efter hårdvara också betyder att OSet är begränsad inom ett visst användningsområde (som Xbox 360) är däremot helt åt skogen.

Du kanske kan förklara mer utförligare varför du tycker att en Mac är ett mer begränsat verktyg än en PC?

Vad jag vet så är det i princip samma hårdvara, och de klarar av att köra samma OS. (Jag sitter på en ihopplockad PC som kör Mac OS X och Win 7 dualboot).

Begränsningen om någon ligger i en PC då valmöjligheterna i hårdvaran ger dig problem när det inte finns bra drivrutiner.
akelagercrantz är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-05-20, 08:13 #4
gfors gfors är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Apr 2010
Flitig postare

Citat:

Det här måste vara den dummaste jämförelsen jag någonsin hört. Du måste ju skämta?

Ge mig ett sätt Macen är begränsad tack...
gfors är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-05-20, 10:38 #5
lunarmyss avatar
lunarmys lunarmys är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Apr 2006
lunarmys lunarmys är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
lunarmyss avatar

Reg.datum: Apr 2006
Citat:
Ursprungligen postat av gfors Visa inlägg
Ge mig ett sätt Macen är begränsad tack...
Den begränsar dig på det sättet att efter du bytt till Mac, så kan du aldrig byta tillbaks

DAMN YOU MAC!
lunarmys är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-05-21, 08:19 #6
akelagercrantzs avatar
Medlem

Medlem
akelagercrantzs avatar

Usch.. pinsamt att man gick på ett sånt troll.. Jag hade ju lovat mig själv att hålla mig utanför denna tråden
akelagercrantz är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-05-21, 09:03 #7
Flitig postare

Flitig postare

Citat:
Ursprungligen postat av alager Visa inlägg
Usch.. pinsamt att man gick på ett sånt troll.. Jag hade ju lovat mig själv att hålla mig utanför denna tråden
Haha, det sa jag också när jag såg tråden! Sen blir jag alltid så irriterad när jag väl börjar läsa folks argument för/mot att man nappar på betet...

Sen tror jag det ligger i ens natur att om man själv har hittat något bra (i det här fallet Mac) så vill man sprida det och rekommendera andra att prova...
gfors är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-05-24, 05:55 #8
klein klein är inte uppkopplad

Reg.datum: Jul 2005
klein klein är inte uppkopplad

Reg.datum: Jul 2005
Då Mac numera är en PC. Debatten känns föråldrad. :-) Har personligen tröttnat på datorkrigs debatter, sedan fidonet tiden. På den tiden var det roligt , då satt Windows fantatiker och höjde Win 95 till skyarna. ( Win95 var ett riktigt skräp os ).

Men UNIX OS är generellt bättre än Windows OS, har alltid varit det. Sedan om man gillar Mac OS eller inte, det är mer en smak sak.

Jag börja dock gillar Apples produkter allt mer, tills för något år sedan hade bara ägt en Mac SE/30 som jag köpte billigt på en loopis. Såg alltid ner på Mac användare tidigare.

Medan sedan blev jag iphone ägare även Ipad ägare, så har upptäckt Apple har en del positiva egenskaper. Visst deras produkter är dyra, men de håller längre. Köper du en Acer Laptop så går den sönder efter 2 år, köper du Mac Book för tredubbla priset, så håller den i 5-6 år om inte mer.

Citat:
Ursprungligen postat av Menox Visa inlägg
Ja hallå där!
Det är så att min kompis hela tiden argumenterar för att PC (Windows) är helt värdelöst (trots att han själv har en..) medan han anser att Mac är det mest gudomliga man kan ha..

Jag vet om att Mac används av flera kända personer, och inom många företag. Men är Windows verkligen så dåligt som han uttrycker det?

Vad säger ni andra? Vad säger ni som har Mac, är mac verkligen så outstanding? Om så är fallet, varför regerar då Windows marknaden?

Hoppas jag kan få hjälp av er att reda ut det här

Senast redigerad av klein den 2010-05-24 klockan 06:09
klein är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:52.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017