FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Blir på något sätt fel att jämföra Mac vs PC. En mer "rättvis" jämförelse vore väl Mac vs Xbox 360.
För på ett sätt är ju en Mac väldigt begränsad likt Xbox 360. Xbox 360 är optimerat exakt efter hårdvaran, likaså Mac. 360 är grym på spel, men inte så mycket annat. Mac är grym på design (dvs program för design osv.) men inte så mycket annat. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Banned
|
Citat:
eh är mac grym på program för design? Har du ens rört en mac nån gång? Den mest idiotiska jämförelsen jag nånsin hört! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Begreppet Mac innefattar både hårdvara och mjukvara. Båda av dessa är utvecklade av Apple och något som kunden kan eftertrakta och använda som köpargument. Att Mac OS är optimerat efter hårdvaran ser jag som ett STORT plus. Att dra slutsatsen att ett OS optimerad efter hårdvara också betyder att OSet är begränsad inom ett visst användningsområde (som Xbox 360) är däremot helt åt skogen. Du kanske kan förklara mer utförligare varför du tycker att en Mac är ett mer begränsat verktyg än en PC? Vad jag vet så är det i princip samma hårdvara, och de klarar av att köra samma OS. (Jag sitter på en ihopplockad PC som kör Mac OS X och Win 7 dualboot). Begränsningen om någon ligger i en PC då valmöjligheterna i hårdvaran ger dig problem när det inte finns bra drivrutiner. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
Ge mig ett sätt Macen är begränsad tack... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Medlem
|
Usch.. pinsamt att man gick på ett sånt troll.. Jag hade ju lovat mig själv att hålla mig utanför denna tråden
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
Sen tror jag det ligger i ens natur att om man själv har hittat något bra (i det här fallet Mac) så vill man sprida det och rekommendera andra att prova... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Då Mac numera är en PC. Debatten känns föråldrad. :-) Har personligen tröttnat på datorkrigs debatter, sedan fidonet tiden. På den tiden var det roligt , då satt Windows fantatiker och höjde Win 95 till skyarna. ( Win95 var ett riktigt skräp os ).
Men UNIX OS är generellt bättre än Windows OS, har alltid varit det. Sedan om man gillar Mac OS eller inte, det är mer en smak sak. Jag börja dock gillar Apples produkter allt mer, tills för något år sedan hade bara ägt en Mac SE/30 som jag köpte billigt på en loopis. Såg alltid ner på Mac användare tidigare. Medan sedan blev jag iphone ägare även Ipad ägare, så har upptäckt Apple har en del positiva egenskaper. Visst deras produkter är dyra, men de håller längre. Köper du en Acer Laptop så går den sönder efter 2 år, köper du Mac Book för tredubbla priset, så håller den i 5-6 år om inte mer. Citat:
Senast redigerad av klein den 2010-05-24 klockan 06:09 |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|