Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Mac vs PC

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2010-05-18, 07:47 #1
Clarence Clarence är inte uppkopplad
Administratör

Reg.datum: Jan 2003
Clarence Clarence är inte uppkopplad
Administratör

Reg.datum: Jan 2003
Citat:
Ursprungligen postat av gfors Visa inlägg
Absolut, iPhone är inte marknadsledare, men beakta följande:

-Apple var en helt ny aktör på marknaden när dom släppte iPhone, 50 miljoner på första försöket tror jag ingen kan mäta sig med. De som gjort mobiltelefoner i 20 år fick storstryk på nykomlingens första försök.
-Den har bara funnits i 3 år, hur länge har Symbian grottat in sig i marknaden?
-iPhone gör att "vanliga" människor köper en smartphone, och kan använda den, detta har aldrig hänt tidigare.

Men iPhone behöver nog flörta mer med företagsmarknaden för att verkligen stjäla andelar, även om den är på god väg...
Och sen får du hitta 3 nya godtyckliga argument om du ska förklara Androids rörelser på den amerikanska marknaden. RIM, Android, Iphone OS är toppen där - Android tog positionen på ett år främst i och med Motorola Milestone. Min poäng är inte att ett OS eller en mobil skulle vara bättre. Det är snarare att denna typ av ensidiga argumentering alltid slår fel. Det finns aldrig en produkt som är bäst, snyggast, billigast, enklast, kraftfullast, populärast överallt osv. Folk har olika behov, användningsområden och preferenser medans produkterna har olika positiva egenskaper.
Clarence är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-05-16, 14:03 #2
KristianE KristianE är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: May 2008

OperaMini finns ju till iPhone. Då bör det bara vara att installera den på iPad.
KristianE är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-05-16, 16:46 #3
gfors gfors är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Apr 2010
Flitig postare

Citat:
Ursprungligen postat av KristianE Visa inlägg
OperaMini finns ju till iPhone. Då bör det bara vara att installera den på iPad.
Tvärkass webbläsare visar det sig när man kört den en stund. Tolkar hemsidor bedrövligt dåligt, och visar i princip något fel på varje sida. Fördelen är snabbheten, men det är den enda fördelen.
gfors är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-05-17, 18:42 #4
weetabixs avatar
weetabix weetabix är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Dec 2004
weetabix weetabix är inte uppkopplad
Flitig postare
weetabixs avatar

Reg.datum: Dec 2004
har både mac och pc.

gillar macen, men ett par saker är helt jävla rubbade.

du har en mapp med arbete du håller på med, du vill lägga till ett antal filer i en mapp som heter likadant. ok, jag lägger mappen på samma ställe, det borde funka. nejdå, då tar mac-jäveln bort mappen först och lägger dit den nya mappen sedan. 40h+ åt helvete.

sedan är magic mouse, både den nya fina trådlösa och den gamla helt odugliga. musdrivrutinerna i mac är helt värdelösa.

men coda är bra.
weetabix är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-05-17, 18:48 #5
lunarmyss avatar
lunarmys lunarmys är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Apr 2006
lunarmys lunarmys är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
lunarmyss avatar

Reg.datum: Apr 2006
Citat:
Ursprungligen postat av weetabix Visa inlägg
du har en mapp med arbete du håller på med, du vill lägga till ett antal filer i en mapp som heter likadant. ok, jag lägger mappen på samma ställe, det borde funka. nejdå, då tar mac-jäveln bort mappen först och lägger dit den nya mappen sedan. 40h+ åt helvete.
Handlar delvis om att bevara gammalt beteende, även om jag kan hålla med om att det är halv-ologiskt OCH det borde finnas en möjlighet att välja "Merge".

Citat:
sedan är magic mouse, både den nya fina trådlösa och den gamla helt odugliga. musdrivrutinerna i mac är helt värdelösa.
DET är nog en smaksak. Jag tycker att musen i Windows suger, medans den funkar underbart i OS X.

Citat:
men coda är bra.
Eller Textmate
lunarmys är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-05-18, 18:52 #6
rhuse rhuse är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jun 2006
rhuse rhuse är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jun 2006
För mig är det dött race. Jag är van vid PC och gillar valfriheten och det (oftast) lägre priset. Mycket av appels framgångar består ju som sagt i marknadsföring och deras "fanboys". Att skapa en fanclub är något apple fokuserat mycket på och deras fanboys är ju de som ger bilden av att deras produkter är revolutionerande. Skulle faktiskt sätta några kronor på att några av dem skulle gått och köpt the "iWheel". Ett annat exempel är iPad som alla måste erkänna är en ganska överhypad produkt som inte är annat än en stor iphone. Det roligaste exemplet är i alla fall när smygbilderna på iphone 4g släpptes och alla var jättenegativa "Apple skulle aldrig skapa något sådär fult" och när det visade sig vara en äkta appleprotoyp så tyckte alla att det var det snyggaste de någonsin sett.

Apple har bra marknadsförare men varken deras OS eller hårdvara är överlägsen.
rhuse är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-05-18, 19:40 #7
kalasboll kalasboll är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jun 2007
kalasboll kalasboll är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jun 2007
Citat:
Ursprungligen postat av rhuse Visa inlägg
Det roligaste exemplet är i alla fall när smygbilderna på iphone 4g släpptes och alla var jättenegativa "Apple skulle aldrig skapa något sådär fult" och när det visade sig vara en äkta appleprotoyp så tyckte alla att det var det snyggaste de någonsin sett.
Just där har du väldigt rätt.
kalasboll är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-05-24, 06:05 #8
klein klein är inte uppkopplad

Reg.datum: Jul 2005
klein klein är inte uppkopplad

Reg.datum: Jul 2005
Mac OS X är bättre än Windows.. Visst iPad är en förstorad Iphone, men fan så roligt att använda.. Jag använder min ipad mer än min netbook numera. Tom hos kollegor som har anti apple attityd, gillar ipaden.

Vi använder ipaden inom företagen för inventering och liknade. Det är inte optimalt att köra Laptop och samtidig stå skriva, men med ipaden går det.

Återingen är det användar upplevsen, visst Apple bygger lite fanclub, men det aldrig fått dessa fan club, om det hade gjort bra produkter. Jag är ingen apple fanatiker.. Men är jävligt trött på dålig PC hårdvara...

Citat:
Ursprungligen postat av rhuse Visa inlägg
För mig är det dött race. Jag är van vid PC och gillar valfriheten och det (oftast) lägre priset. Mycket av appels framgångar består ju som sagt i marknadsföring och deras "fanboys". Att skapa en fanclub är något apple fokuserat mycket på och deras fanboys är ju de som ger bilden av att deras produkter är revolutionerande. Skulle faktiskt sätta några kronor på att några av dem skulle gått och köpt the "iWheel". Ett annat exempel är iPad som alla måste erkänna är en ganska överhypad produkt som inte är annat än en stor iphone. Det roligaste exemplet är i alla fall när smygbilderna på iphone 4g släpptes och alla var jättenegativa "Apple skulle aldrig skapa något sådär fult" och när det visade sig vara en äkta appleprotoyp så tyckte alla att det var det snyggaste de någonsin sett.

Apple har bra marknadsförare men varken deras OS eller hårdvara är överlägsen.

Senast redigerad av klein den 2010-05-24 klockan 06:12
klein är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-05-19, 22:26 #9

gfors:
Norton Internet Security 2010 drar 12.2 MB RAM och flera tester visar att
det är bland de snabbaste skydden på marknaden. Eset's motsvarighet
Nod32 Smart Security (som många av någon konstig anledning avgudar..)
kommer inte ens i närheten.
KristianE är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-05-19, 23:25 #10
Flitig postare

Flitig postare

Citat:
Ursprungligen postat av KristianE Visa inlägg
gfors:
Norton Internet Security 2010 drar 12.2 MB RAM och flera tester visar att
det är bland de snabbaste skydden på marknaden. Eset's motsvarighet
Nod32 Smart Security (som många av någon konstig anledning avgudar..)
kommer inte ens i närheten.
Ok, får erkänna att jag inte haft en PC med en "betal virusskydd" på säkert 4 år. Sist jag hade en Dell med vanliga Norton Internet Security så var det som att konstant ha typ Photoshop igång i bakgrunden rent prestandamässigt. Buggigt och segt var det. Men det skall väl utvecklas det med antar jag...

Hört att ClamAV ska vara bra, kör det idag på mina virtuella maskiner.
gfors är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 04:34.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017